هفت هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال گفت: هفت هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به متقاضیان واجد شرایط استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مولوی روز سه‌شنبه در هفتمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۱۸ هزار متقاضی در استان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ ثبت‌نام کردند که پرونده‌های آن‌ها به شبکه بانکی ابلاغ شد.

وی افزود: در این راستا پرونده ۱۰ هزار و ۶۵۹ متقاضی واجد شرایط با ۱۱ هزار میلیارد ریال نیاز اعتباری به‌طور نرم‌افزاری به سیستم بانکی معرفی شد که این میزان با احتساب پرونده‌های ارسالی به‌صورت دستی تا ۱۴ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

مولوی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون هفت هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ برای متقاضیان واجد شرایط مربوط با هفت هزار و ۹۹۵ فقره پرونده پرداخت شده است.

وی یادآور شد: براساس ۱۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات تبصره ۱۶ چهارمحال و بختیاری تاکنون ۴۵ درصد این تسهیلات در استان به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ بانک سپه با پرداخت ۹۳ درصد سهمیه خود رتبه نخست را کسب کرده است و بانک‌های صادرات و ملت دوم و سوم شده‌اند.

وی با قدردانی از همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری مرتبط با پرداخت و جذب تسهیلات تبصره ۱۶ گفت: در صورت همکاری بیشتر بین بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی و جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه استان می‌توانیم نسبت به جذب سهمیه مازاد اقدام کنیم.

مولوی به وجود ۶ هزار میلیارد ریال طرح در شبکه بانکی چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: این پرونده‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمان قانونی به بانک‌های عامل ارسال شده است و در نوبت دریافت تسهیلات هستند که باید سریع‌تر تعیین تکلیف و از بُروز نارضایتی جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم ثبت میزان پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به متقاضیان واجد شرایط از طریق سیستم بانکی چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع تسهیلات افزود: دستگاه‌های اجرایی استان که طرح‌های اشتغال‌زایی معرفی کرده‌اند باید اطلاعات ایجاد اشتغال را در سامانه رصد اشتغال ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha