به‌روزرسانی تجهیزات پمپ بنزین‌های استان سمنان برنامه‌ریزی شد

شاهرود - ایرنا - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: به‌روزرسانی تجهیزات جایگاه‌های بنزین استان سمنان، با بهره‌گیری از توان دانش‌بنیان داخلی و طی سه ماه دیگر هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید خادمیان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تا سه ماه آینده تجهیزات جایگاه‌های بنزین استان سمنان به روزرسانی می‌شود، ادامه داد: سفارش تولید و همچنین ارتقای تجهیزات به تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی داده شد تا پس از گرفتن تاییدیه‌های لازم این امر محقق شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود به فرسودگی برخی نازل‌های بنزین در جایگاه‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۶ سال از اجرای طرح هوشمند سوخت می‌گذرد و با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر زایران امام رضا (ع) قرار دارد، برخی از این نازل‌ها فرسوده شده است.

وی، به ناترازی تولید و مصرف بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس بند «ه» تبصره ۱۴ ماده واحده قانون بودجه کل کشور موظف است که تمهیداتی انجام دهد تا ۹۰ درصد از سوختگیری‌های بنزین تا پایان شهریورماه امسال با کارت شخصی رانندگان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: روزانه کارت‌های اضطراری جایگاه‌های بنزین در سطح استان هفت هزار لیتر شارژ می‌شود.

سهمیه استفاده بنزین آزاد کارت‌های شخصی روازنه ۶۰ لیتر است

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با بیان اینکه سقف سوختگیری بنزین آزاد طی ۲ مرحله روزانه ۶۰ لیتر تعیین شده است، گفت: سوختگیری هر مرحله از طریق کارت شخصی باید با رعایت فاصله زمانی چهار ساعت انجام شود.

خادمیان افزود: رانندگان می‌توانند از لایه دوم کارت سوخت شخصی خود ماهانه ۱۵۰ لیتر سوخت آزاد با نرخ ۳۰ هزار ریال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امکان استفاده روزانه حداکثر ۳۰ لیتر بنزین آزاد در هر مرحله سوختگیری تعیین شده است، ابراز کرد: سهمیه روزانه ۹۰ لیتری بنزین آزاد تا قبل از این در نظر گرفته شده بود، هم اکنون این میزان به ۶۰ لیتر در روز کاهش یافته است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، به الزام قانون بودجه ۱۴۰۲ در خصوص ساماندهی کارت سوخت جایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مردم برای سوخت‌گیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند، کارت اضطراری جایگاه‌داران برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده است.

منطقه شاهرود جزء مناطق سی‌وهفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که در شرق کشور واقع شده است. این منطقه از گرمسار و ایوانکی و سپس شهرهای سمنان و دامغان در نهایت به شاهرود و عباس‌آباد را زیر پوشش دارد.

این منطقه دارای چهار ناحیه و هشت فرمانداری و شهرستان و سه انبار نفت فعال است و حدود ۱۵ شهر و شهرستان را زیرمجموعه دارد و مسوولیت سوخت‌رسانی به مصرف‌کنندگان بخش خدمات، حمل‌ونقل، صنعت، معدن، فرودگاه‌های استان، کارخانه‌های سیمان، گچ و فولاد فعال در استان را بر عهده دارد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، افزون بر عرضه سوخت مناطق تحت پوشش، سوخت بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی و گلستان را نیز تامین می‌کند.

۸۷ جایگاه عرضه بنزین، نفت‌گاز و همچنین ۴۲ جایگاه سی‌ان‌جی در استان سمنان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha