افشاگری "رابرت کندی" از آزمایشگاه‌های ساخت سلاح‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین

تهران – ایرنا - داوطلب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت که واشنگتن برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک، در اوکراین آزمایشگاه‌هایی در اختیار دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رابرت کندی در گفت‌وگو با تاکر کارلسون مجری پیشین شبکه خبری فاکس نیوز که ساعاتی پیش منتشر شد، افزود: در این سلاح های بیولوژیک از تمام انواع زیست شناسی مصنوعی نوین و فن آوری های مهندسی ژنتیک که در نسل های قبلی (سلاح های بیولوژیک) در دسترس نبود، استفاده شده است که قادر به ساخت سلاح هایی بسیار بسیار دهشتناک هستند.

وی خواهان درک دیدگاه های هر دو طرف جنگ روسیه و اوکراین شد تا مناقشه جاری به درستی استنباط شود و از مخارج دولت آمریکا در این جنگ و نحوه پوشش اخبار آن به وسیله رسانه های مطرح انتقاد کرد.

کندی گفت: به ما در مورد جنگ اوکراین دروغ می گویند. پیش زمینه جنگ اوکراین بسیار پیچیده است. آمریکا و به خصوص نومحافظه کاران از سال ۲۰۰۱ در آن دخیل بوده و در مورد استقرار نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوکراین بحث می کنند.

وی پیشتر نیز در گفت و گوی توییتری با ایلان ماسک اعلام کرده بود که آزمایشگاه‌های آمریکا در سراسر جهان از جمله اوکراین در حال توسعه انواع تسلیحات بیولوژیکی هستند.

ایگور کریلوف رئیس نیروهای حفاظت از تشعشع، مواد شیمیایی و بیولوژیکی روسیه اعلام کرده بود که رهبران حزب دموکرات، ایدئولوژیست‌های اصلی فعالیت‌های نظامی و بیولوژیکی آمریکا در اوکراین هستند که به طور مستقیم از بودجه‌های دولتی برای آزمایش‌های مخفی بیولوژیک در اوکراین استفاده می‌کنند.

همچنین سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که آزمایشگاه‌های تحت حمایت آمریکا در اوکراین بخشی از برنامه چند ساله جهانی واشنگتن با هدف طرح ریزی برنامه‌های جنگ بیولوژیک در جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha