۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85199819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات در گیلان ۲۹ درصد کاهش یافت

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85199819
تصادفات در گیلان ۲۹ درصد کاهش یافت

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش ۲۹ درصدی تصادفات حوزه شهری در گیلان خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امیر طالبی در این خصوص اظهار کرد: هفت هزار و ۸۹۸ فقره تصادف جرحی، خسارتی و فوتی از آغاز سال تاکنون در حوزه درون شهری در گیلان رخ داده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: عدم توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم علت اصلی تصادفات شهری در گیلان است؛ عدم توجه به جلو با ۴۹ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۲۳ درصد بیشترین تصادفات استان را به خود اختصاص داده است.

وی به افزایش تعداد فوتی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه ۴۶ نفر در این تصادفات فوت کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان بیشترین قربانیان تصادفات شهری را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران در رده‌های سنی تا ۲۵ سال با ۳۴ درصد و ۶۰ تا ۸۰ سال با ۲۶ درصد اعلام کرد و بیان کرد: ۴۹ درصد از کشته شدگان مربوط به عابران پیاده و ۳۰ درصد نیز راکبان موتورسیکلت بودند.

این مقام انتظامی در پایان از رانندگان خواست تا با رعایت کامل قوانین، سرعت مطمئنه، توجه به جلو، عدم صحبت با تلفن همراه و پرهیز از حرکات خطر آفرین ترددی ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

کشف بیش از پنج تن آرد در رضوانشهر گیلان

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی رضوانشهر از کشف بیش از پنج تن آرد احتکاری در بازرسی از انبار یک رستوران در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید خلیل صفوی اظهار کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با انجام تحقیقات از احتکار مقدار زیادی آرد داخل انبار یک رستوران در شهر رضوانشهر مطلع شده و پس از هماهنگی قضائی به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر از کشف ۵ تن و ۴۰۰ کیلوگرم آرد احتکار شده در بازرسی از محل مورد نظر خبر داد و با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این کشفیات را یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این رابطه متهم ۴۵ ساله با تشکیل پرونده به ادارات صمت و تعزیرات حکومتی معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با محتکران تاکید کرد و خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند و مردم می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه احتکار یا قاچاق کالا، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha