۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85200286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلع ید ۶۱۵ هکتار اراضی ملی تصرف شده در شهرستان حمیدیه

اهواز- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه با تاکید بر تشدید برخورد با هرگونه تعرض و تصرف افراد سودجو نسبت به اراضی ملی ،دولتی و عرصه‌های منابع طبیعی گفت: ۶۱۵ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در حمیدیه خلع ید شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان ، رضا علی نسب بیان کرد: در راستای حفظ اراضی ملی، کارگروه ویژه در بحث پیگیری اجرای احکام صادره در این دادستانی تشکیل شد.

وی گفت: اجرای آرای قطعیت یافته با جدیت در دستور کار قرار گرفت که در این چند ماه بسیاری از این احکام، اجرایی شد.

علی نسب افزود: به‌منظور مقابله با پدیده زمین‌خواری و ابلاغ دستورالعمل اجرایی رئیس قوه قضاییه در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و صیانت از منابع ملی و طبیعی کشور، دادستانی حمیدیه بدون اغماض و با قاطعیت با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی، بستر و حریم قانونی رودخانه‌ها کنند، برخورد قانونی می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ هکتار از این اراضی مربوط به دولت است.

علی نسب تاکید کرد: از دستگاه‌های دولتی خواستاریم تا با نظارت بیشتر بر اموال منقول و غیرمنقول خود، از فراهم شدن زمینه هرگونه جرم در این خصوص و ایجاد ضرر و زیان به بیت‌المال جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان، با حدنگاری ۹۹ درصد اراضی ملی خوزستان تلاش می‌شود تا با زمین خواری در استان مقابله شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha