آزادسازی ۶۰ هزار مترمربع از بِستر و حَریم رودخانه «اناربار» گلپایگان
عکس آرشیوی است

اصفهان - ایرنا - مدیر منابع آب گلپایگان از آزادسازی ۶۰ هزار مترمربع زمین اشغال شده در حَریم و بِستر رودخانه «اناربار» این شهرستان با دستور مقامات قضایی خبر داد.

حسن جوکاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: صبح امروز با دستور مقام قضایی عملیات تخریب امکانات ایجاد شده و آزادسازی حَریم و بِستر رودخانه "اناربار" گلپایگان آغاز شد.

وی افزود: در پی عملیات تخریب که با دو دستگاه بیل مکانیکی صورت گرفت، یک و نیم کیلومتر از دو محور سمت راست و چپ حَریم و بِستر رودخانه و در مجموع ۶۰ هزار مترمربع از زمین آن، از تجاوز صورت گرفته رهایی یافت.

مدیر منابع آب گلپایگان تصریح کرد: پیش از این اعلامیه‌های اخطار در محل نصب و جلساتی نیز از سوی نیروی انتظامی در مسجد جامع روستای عباس‌آباد برای برچیدن تصرف صورت گرفته به حَریم و بِستر رودخانه برای اهالی محل برگزار شد و بیشتر مالکان مُدعی که اقدام به فِنس‌کشی و نصب درب در فضای اشغالی کرده بودند؛ از این رویداد با خبر شدند.

وی ادامه داد: عملیات تخریب از محل زیرِ سد گلپایگان تا ابتدای روستای عباس‌آباد و نزدیک به خانه‌های مسکونی این روستا انجام گرفت.

جوکاری گفت: در این اقدام عام‌المنفعه علاوه بر نقش دادستان گلپایگان، ماموران نیروی‌ انتظامی، یگان حفاظت از منابع آب، شرکت آب منطقه‌ای و امور منابع آب نیز همکاری داشتند.

به گزارش ایرنا، حریم و بستر رودخانه موسوم به «انار بار» گلپایگان واقع در غرب اصفهان که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد، اخیرا توسط عده‌ای از اهالی مدعی مالکیت، با فنس کشی و نصب درب اشغال شده بود.

شهرستان گلپایگان در ۱۷۹ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha