لهستان صدها خودروی زرهی می‌خرد

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۰۷
کد خبر: 85200363
لهستان صدها خودروی زرهی می‌خرد

تهران- ایرنا- ماریوش بلاشژاک وزیر دفاع لهستان سه‌شنبه شب اعلام کرد که ورشو قراردادهای خرید صدها خودروی زرهی برای تجهیز ارتش خود را امضا کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع لهستان گفت: نقش این قراردادها در روند تجهیز و سازماندهی جدید ارتش لهستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بلاشژاک با اشاره به اینکه این قراردادها با گروه تسلیحات دولتی لهستان (PGZ) امضا شده و شامل ۷۰۰ خودروی جنگی سنگین پیاده نظام، ۴۰۰ نفربر زرهی چرخدار و صدها خودروی سبک با کاربرد نظامی است، تاکید کرد: این قراردادها ظرفیت ارتش لهستان را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، پیش‌بینی می‌شود که تحویل اولین سری از این خودروهای نظامی به ارتش لهستان از اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.

پیشتر اعلام شده بود که دولت لهستان قراردادی را برای خرید هزار و ۴۰۰ خودروی زرهی پیاده نظام «بورسوک» تولید داخلی امضا کرده است.

ورشو که تشکیل یکی از قوی‌ترین ارتش‌های اروپا را هدف خود اعلام کرده بود، در سال‌های اخیر با کره جنوبی و آمریکا نیز قراردادهایی برای خرید صدها تانک و چندین موشک انداز امضا کرده است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته لهستان قرادادهایی برای خرید به ارزش حدود ۲۰ تریلیون وون معادل ۱۵.۵ میلیارد دلار برای خرید تانک های K۲، خمپاره اندازهای خودران K۹ و جت‌های جنگنده FA-۵۰ از شرکت روتم هیوندایی، شرکت هوافضای کره و شرکت صنعتی هوافضای هانوها با کره جنوبی امضا کرد.

با توجه به جنگ روسیه و اوکراین، این کشور اروپایی قصد دارد توانایی‌های دفاعی و بازدارندگی خود را افزایش دهد بنابراین قراردادهای بزرگی برای خرید تسلیحات با کره جنوبی امضا کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha