سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه: ۶ «سرای محله» در کرمانشاه ایجاد می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، از ارسال لایحه ایجاد ۶ سرای محله برای تصویب به شورای اسلامی شهر کرمانشاه خبر داد که مدیریت آنها بر عهده سازمان‌های مردم‌نهاد خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «ایمان درخشی» روز چهارشنبه در نشست تخصصی سمن‌ها با مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه به مناسبت سالروز تشکیل تشکل‌ها با حضور شهردار کرمانشاه، افزود: فلسفه وجودی سازمان های مردم نهاد در کنار دولت بودن در راستای رفع مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند، گفت: حضور سازمان‌های مردم نهاد در کنار مجموعه مدیریت شهری باعث رشد فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه با برگزاری این نشست قصد داریم پیام همراهی و همکاری را اعلام کنیم، تصریح کرد: بی‌شک وجود سمن‌ها بازدارنده است و باعث کاهش بزه اجتماعی خواهند شد.

وی با بیان اینکه انتقال خواسته‌های مردمی به مجموعه مدیریت شهری باعث رشد خواهد شد چرا که از لایه‌های دیگر شهر مطلع خواهیم بود، گفت: برنامه ریزی برای آینده مدیریت شهری با همراهی و همکاری سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند نقطه آغازی برای این تعاملات باشد.

درخشی با بیان اینکه وظیفه شهرداری‌ها فقط مسایل فیزیکی و خدماتی نیست، ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که ۵۰ درصد وظایف شهرداری‌ها، موضوعات فرهنگی و اجتماعی است، لذا از حضور سمن‌ها به بهترین شکل ممکن در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

بیش از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در سطح استان کرمانشاه هم اکنون فعالیت دارند، بیشتر این سازمان ها در حوزه امور اجتماعی با ۸۳ سمن، آسیب های اجتماعی ۱۴۰ سمن و امور خیریه ۱۳۰ سمن فعالیت می کنند و مابقی ۵۳ سمن در حوزه فرهنگی، هنری، مذهبی، ۲۹ سمن علمی و تخصصی، ۹ سمن در حوزه حقوق شهروندی، ۲۷ سمن در حوزه محیط زیست و ۶ سمن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان سازماندهی شده اند و دارای مجوز فعالیت هستند.

سازمان‌های مردم نهاد براساس نیاز منطقه و داوطلبانه ایجاد می‌شوند و بسیار سریع‌تر از اقدام سیستمی و دولتی می‌توانند در مواقع ضروری عمل‌ کنند و به عنوان بازوی توانمند دولت در مسایل ورود کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha