۱۱۰ مسجد مشهد برای اجرای طرح مسجد معمور انتخاب شده است

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: ۱۱۰ مسجد مشهد برای اجرای طرح "مسجد معمور" مشخص شده، درب این مساجد از صبح تا پاسی از شب به روی مردم باز است و انواع خدمات اجتماعی و آموزشی و فرهنگی در این مساجد ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طرح مسجد معمور، در راستای رهنمودهای تیر ماه امسال رهبر معظم انقلاب در جمع مبلغان و طلاب کشور، مبنی بر فعال بودن مساجد در طول شبانه روز است.

وی با بیان این که هزار و ۱۹۴ مسجد در مشهد فعال است افزود: اجرای طرح مسجد معمور، از ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مساجد آغاز می‌شود و پراکندگی مساجد این طرح به گونه‌ای است که محلات و نقاط مختلف شهر مشهد و حاشیه آن را پوشش می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان اظهار کرد: وجود فعالیت پایگاه بسیج خواهران و برادران، پایگاه ازدواج آسان، مرکز نیکوکاری، شورای امر به معروف، شورای حل اختلاف، دارالتحفیظ قرآن، مهدکودکهای قرآنی، پایگاه قرآنی و هیات مذهبی مسجدمحور از جمله شاخصهای مساجد معمور است.

احمدنیا افزود: از جمله اهداف طرح مسجد معمور می توان به آفرینی با برنامه ریزی برای جوانان به انجام اعمال عبادی و اجتناب از گناهان، تحقق مسجد تراز انقلاب، تحقق امر مسجدمحوری با محور قراردادن فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی، تحقق محله اسلامی مسجد محور با حاکمیت فرهنگی اسلامی قرآنی در محله، بازگشت مساجد با کارکرد اصلی خود و تبدیل شدن به قلب تپنده جامعه اسلامی، زمینه سازی در راستای جامعه پردازی دینی با محوریت مساجد و ایجاد نهادهای خدمت رسان فکری، دینی، اجتماعی و سیاسی و بسترسازی تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان نیز گفت: از ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مسجد به مدت سه روز، نمایشگاه مسجد شایسته در خیابان دانشگاه ۱۹ مشهد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسین امامی افزود:این نمایشگاه با ۳۵ غرفه از ساعت ۱۵ تا ۲۳ دایر خواهد بود و نمایش طرحهای در حال اجرا در مساجد، مستندهایی از مساجد موفق، مسجد آمر به معروف، غرفه طرح نذر هشتم، پایگاه قرآنی مساجد، مرکز نیکوکاری، غرفه کودک و نوجوان از جمله موضوعاتی است که برای غرفه‌ها در نظر گرفته شده است.

۳۰ مرداد سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ ها به آتش کشیده شد که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی ‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha