علیرضا فاتحی نژاد روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: راه آهن سراسری تهران - مشهد و از گذشتههای دور تا کنون در عبور از شهرستان قرچک، در چندین نقطه، راه های روستایی و دسترسیهای جنوب قرچک را قطع کرده که برای رفع مشکل تردد خودروها، در گذشتههای دور سه زیرگذر با عرض کم احداث شده و ساکنان روستاهای محمدآباد و داود آباد، قشلاق اول و دوم از هزاران سکنه برخوردار است و همچنین کشاورزان و دامداران برای رسیدن به محل زندگی و کار خود، مجبورند که از روی ریل قطار عبور کنند.
وی ادامه داد: هر چند که احداث دو ایستگاه سوزنبانی در ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد، تردد خودروها را در هنگام عبور قطار کنترل میکنند ولی افزایش میزان تردد خودروها ناشی از افزایش جمعیت روستایی منجر شده تا علاوه بر افزایش حجم ترافیک، خطرات بسیاری برای خودروها و همچنین عابران پیاده در احتمال تصادف با قطار به وجود آید.
فاتحی نژاد تصریح کرد: به منظور رفع این مشکل، از حدود ۱۴ سال پیش، طرح احداث دو زیرگذر در محل ورودی این دو روستای مهم و پرجمعیت شهرستان آغاز شد که به دلایل مختلف اجرای آن تا کنون به درازا کشیده شده است.
به گفته فرماندار قرچک، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم و با هدف تکمیل طرحهای نیمه تمام باقیمانده از گذشته، تکمیل این دو طرح مهم در دستور کار قرار گرفت و با سفر سال گذشته آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی به شهرستان قرچک و بازدید از محل اجرای این دو طرح مهم، گامهای مهم و اساسی برای تکیمل آن و رفع مشکل تردد خودروها و ساکنان مناطق جنوبی قرچک برداشته شد.
وی افزود: در جریان این سفر مقرر شد تا برای تکمیل زیرگذرها و روزگذرهای قطار حومه ای تهران – قرچک – پیشوا چهار هزار میلیارد ریال اختصاص پیدا کند که با پیگیری های صورت گرفته از سوی فرمانداری شهرستان قرچک و مکاتبات انجام شده با معاون اجرایی رئیس جمهور، ۲ هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای تکمیل دو زیرگذر مهم و حیاتی روستاهای محمدآباد و داود آباد اختصاص یافت.
فرماندار قرچک تصریح کرد: معاون اجرایی رئیس جمهور طی مکاتبه با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی، مقدمات اختصاص این اعتبار را فراهم کردند تا مردم شهرستان قرچک در آینده ای نه چندان دور، به جای تردد از روی ریل های راه آهن، با استفاده از این دو زیرگذر به مناطق جنوبی شهرستان دسترسی پیدا کنند.
وی گفت: هم اکنون عملیات اجرایی این ۲ طرح مهم با سرعت در حال انجام است و تلاش می شود تا در کمترین زمان ممکن این دو طرح مهم تکمیل شد و گره ۱۴ ساله آن با زیربار رفتن ترافیک باز شود.
به گزارش ایرنا، طرح قطار حومهای تهران - ورامین - گرمسار طی سالهای گذشته به عنوان قطار حومهای و با اجرای خط سوم و تردد روزانه چندین رام قطار از تهران تا گرمسار افتتاح شد.
اجرای خط چهارم قطار حومهای تهران - ورامین - گرمسار با چندین معارض مواجه است که مهمترین آنها، تقاطع راهآهن با ورودی روستاهای محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک است که سالها به دلیل عدم تأمین خواسته مدیریت شهری قرچک، اجرای پروژههای روگذر و زیرگذر، با مشکل مواجه شده بود.
با برگزاری جلسات متعدد بین مسئولان شهرستان قرچک و راهآهن جمهوری اسلامی، موضوع احداث زیرگذر داودآباد و روگذر محمدآباد مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب مسئولان شهری قرچک قرار گرفت ولی از سال گذشته تا کنون روند اجرای آن به دلیل وجود برخی از معارضین متوقف شده و این امر باعث شده مردم برای تردد به روستاها مجبور باشند از ایستگاه سوزنبانی و روی ریلها عبور کنند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوبشرق تهران واقع شده است.
نظر شما