شهرک صنعتی منطقه سمنان برای ۱۲ هزار اشتغال‌آفرینی کرده است

سمنان- ایرنا- مدیر شهرک صنعتی منطقه سمنان گفت: این شهرک از قدیمی‌ترین و بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور با اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رضا احسانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از واحد تولیدی ریسندگی و بافندگی در شهرک صنعتی سمنان افزود: شهرک صنعتی سمنان از سال ۶۴ فعال شد که جزو قدیمی‌ترین و بزرگترین واحد صنعتی کشور محسوب می‌شود و اکنون ۴۱۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان فعال است.

وی بیان کرد: برای فعالیت ۴۷۲ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شد که اکنون ۴۱۰ واحد در شهرک صنعتی سمنان در زمینه‌های مختلف از جمله شیمیایی، فلزات و نساجی فعال است.

احسانی یادآور شد: طبق گزارش‌ها امکان جذب و اشتغال برای چهار هزار نیروی کار در واحدهای تولیدی واقع در شهرک صنعتی سمنان وجود دارد.

شهرک صنعتی منطقه سمنان برای ۱۲ هزار اشتغال‌آفرینی کرده است

تامین آب دغدغه اصلی صنعت سمنان

مدیر شهرک صنعتی منطقه سمنان تصریح کرد: کمبود آب از جمله دغدغه‌های مهم در توسعه شهرک صنعتی سمنان است و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان سمنان به منظور تامین آب مورد نیاز صنعت آمادگی سرمایه‌گذاری برای اجرای خط انتقال و تکمیل طرح تصفیه‌خانه پساب را دارد و این آمادگی به صورت رسمی اعلام شده است.

احسانی اظهار کرد: دست کم ۱۰۰ لیتر بر ثانیه با اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در سمنان برای صنعت این شهر تامین آب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای راه اندازی این شهرک تاکنون افزون بر یکهزار قرارداد واگذاری امضا شده است، افزود: برخی از این واحدها به دلایل مختلف از جمله مشکلات ناشی از نقدینگی، مستهلک شدن دستگاه ها و به‌روز نبودن فناوری و خطوط تولید و بدهی بانکی تعطیل شدند.

مدیر شهرک صنعتی منطقه سمنان با اشاره به تلاش‌های مسوولان استان برای فعال سازی واحدهای در تملیک بانک ها، بیان کرد: طی بیش از یک سال گذشته ۹۵ درصد اراضی تملیکی با همکاری بانک های عامل به متقاضیان و صاحبان آنها واگذار شد که اکثر آنها راه اندازی شد و یا در حال راه اندازی است.

شهرک صنعتی منطقه سمنان برای ۱۲ هزار اشتغال‌آفرینی کرده است

تولید روزانه ۲۱ تن نخ لباس در یک واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی سمنان

مسوول بخش تولید شرکت تولیدی فعال در زمینه واحد ریسندگی و بافندگی واقع در شهرک صنعتی سمنان در بازدید خبرنگاران از این واحد تولیدی در قالب تور رسانه ای افزود: بخش ریسندگی این واحد تولیدی با ظرفیت روزانه تولید ۲۱ تن نخ تولید لباس به صورت شبانه‌روزی فعال است.

محمد رضا بهره‌مند افزود: مواد اولیه این واحد تولیدی پنبه است و به دلیل نبود تولید کافی و پایدار، پنبه از کشورهای دیگر مانند برزیل، یونان و تاجیکستان از طریق واردات تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی فعال در صنعت نساجی جزو واحدهایی است که با فناوری روز دنیا مشعول به فعالیت است و تکمیل زنجیره تولید شامل ریسندگی، بافندگی و رنگرزی رویکرد این واحد تولیدی است.


به گفته بهره‌مند، اکنون واحد ریسندگی و بافندگی این واحد تولیدی فعال است و در آینده نزدیک و کمتر از سه ماه واحد رنگرزی این واحد تکمیل و وارد چرخه تولید می‌شود.

وی یادآور شد: تولیدات این کارخانه برای تامین نیاز داخلی کشور مصرف می‌شود و از استانداردهای جهانی صنعت نساجی برخوردار است.

وی، نوسان و قطعی برق، مشکلات در زمینه واردات و تأمین قطعات یدکی را از جمله چالش‌های این واحد تولیدی با اشتغالزایی برای ۳۴۰ نفر عنوان کرد.

مسوول بخش تولید شرکت تولیدی درین ریس فعال در زمینه ریسندگی و بافندگی گفت: این کارخانه به صورت شبکه‌ای کنترل می‌شود و ۷۰ درصد نیروی انسانی این کارخانه‌ را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وسعت شهرک صنعتی سمنان ۲ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha