روابط عمومی ها در حوزه هوش مصنوعی ورود پیدا کنند

تبریز- ایرنا- مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی، گفت: مدیران دستگاه ها باید اعتباری برای آشنایی روابط عمومی ها در حوزه هوش مصنوعی تخصیص دهند.

به گزارش ایرنا، افشار دارابی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره روابط عمومی های آذربایجان شرقی اظهار کرد: نقش روابط عمومی ها در دنیای امروز فقط خبری نیست بلکه مصاف ادراک سازی، جنگ شناختی و ترکیبی است.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها نباید فقط به ظرفیت صدا و سیما اکتفا کنند، ادامه داد: روابط عمومی ها با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی فعالیت دستگاه و سازمان خود را انعکاس دهند.

دارابی گفت: ماموریت و ماهیت کار روابط عمومی ها بطور کامل دگردیسی پیدا کرده و ما به دنبال تعریف یک زنجیره ارزش راهبردی برای روابط عمومی ها هستیم تا در کنار سیاست خبری و پل ارتباطی بین مردم و سازمان چگونگی استفاده از هوش مصنوعی، مقابله با جنگ شناختی دشمن و نحوه جهاد تبیین زنجیره ای تعریف شود تا در مسیر گذری که هستیم بالاترین تاثیر را برای نظام و مردم داشته باشند.

روابط عمومی ها در حوزه هوش مصنوعی ورود پیدا کنند

برای اقناع مخاطبان پرسشگر باید ارتباط دوسویه باشد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه در دنیای اطلاعات و ارتباطات زندگی می کنیم، گفت: قدرت ها در جهان بر مبنای اطلاعات و ارتباطات شکل می گیرد و ارتباطات از مهمترین مولفه ها در تاثیرگذاری در بین جوامع دنیا است.

عابدین خرم افزود: روابط عمومی باید ارتباط عقلانی بین مخاطب و سازمان خود ایجاد کند؛ در دنیای امروز مخاطبان منفعل نیستند، پرسشگر هستند و به راحتی اقناع نمی شوند در نتیجه باید این روابط و ارتباطات به صورت دوسویه ایجاد شود.

وی ادامه داد: در دیدار با اصحاب رسانه استان نخستین گلایه خبرنگاران پاسخگو نبودن و عدم ارتباط مدیران و روابط عمومی های دستگاه ها با خبرنگاران است که گلایه بحقی است باید مدیران حداقل هر 2 ماه یکبار با اصحاب رسانه دیدار داشته باشند و اقدامات دستگاه ها را بازگو کنند.

خرم با تاکید بر اینکه روابط عمومی که نتواند با رسانه ها و مردم ارتباط ایجاد کند، به هیچ دردی نمی خورد و نبودش بهتر از بودن است، گفت: روابط عمومی ها زبان گویای هر سازمان است و باید به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کنند.

وی اظهار کرد: در جامعه امروز مخاطب منتظر نمی ماند و سازمان را کنکاش کرده و مشکلات و مسایل دستگاه ها را در جامعه منعکس می کند اگر بعد از مخاطب، روابط عمومی به دنبال پاسخ باشد دیگر فایده ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مسوولان اجرایی باید ارتباط خوبی با مردم داشته باشند و به موقع اطلاع رسانی کنند، گفت: وظیفه روابط عمومی اطلاع رسانی به موقع به مردم است و اگر مشکلی وجود دارد اعلام کنند که برای رفع مشکل چه برنامه ای وجود دارد و چه اقداماتی در حال اجراست.

وی با تاکید بر تشویق روابط عمومی های فعال و تنبیه به موقع روابط عمومی های منفعل، ادامه داد: مسوولان اجرایی باید به روابط عمومی ها اهمیت دهند و روابط عمومی ها نیز باید مسوولان را پاسخگو کنند.

محمد عزیزی راد، دبیر علمی جشنواره روابط عمومی های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: ۷۰ سازمان دولتی و شرکت غیر دولتی در این جشنواره شرکت کردند و ۵۰۷ اثر در هفت بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

روابط عمومی ها در حوزه هوش مصنوعی ورود پیدا کنند

به گزارش ایرنا، در اختتامیه جشنواره روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی در بخش چند رسانه‌ای رتبه اول گروه صنعتی فولاد ارس، رتبه دوم مشترک به دانشگاه آزاد اسلامی استان و اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی و رتبه سوم اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، در بخش اینترنت و فضای مجازی رتبه اول شرکت کلرپارس، رتبه دوم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، رتبه سوم دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در بخش ارتباطات رسانه‌ای رتبه دوم سازمان صمت استان، رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، در بخش انتشارات رتبه اول شرکت آب و فاضلاب استان، رتبه دوم مرکز آموزشی درمانی امام رضا علیه السلام تبریز، در بخش پژوهش و افکارسنجی شهرداری ایلخچی، در بخش ارتباطات رسانه‌ای فرمانداری میانه و برندگان تندیس زرین این جشنواره نیز سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، شرکت عمران شهر جدید سهند، شرکت توزیع نیروی برق تبریز، کارخانجات تولیدی مهر سهند، شرکت گاز استان و سازمان منطقه آزاد ارس اعلام شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha