۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85201634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم به طرح نیمه‌تمام بزرگراه عبوری از گالیکش شتاب داده است

گرگان- ایرنا- فرماندار گالیکش گفت: دولت سیزدهم به طرح نیمه‌تمام بزرگراه عبوری در قالب طرح بهشهر - قوچان که بخشی از شهرستان گالیکش عبور می‌کند، توجه و شتاب خوبی به اجرا آن داده شده است.

به گزارش ایرنا، علی جوان‌حاذق‌خواه روز پنج‌شنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت ۱۴۰۱ استانداری گلستان اظهارکرد: طی ۱.۵ سال اخیر با ترزیق اعتبار، ۱۴ کیلومتر از این بزرگراه عبوری از شهرستان تکمیل و زیر بار ترافیکی رفته است.

وی ادامه داد: با زیر بار ترافیکی رفتن این مسیر، تاثیر به سزایی در ایمن‌سازی محور و حذف حادثه‌خیزی تصادف دارد.

جوان‌حاذق‌خواه یادآور شد: ۷۰ کیلومتر راه اصلی در شهرستان قرار دارد که معادل یک سوم محور اصلی استان گلستان است.

محور بزرگراه بهشهر - قوچان جزو طرح ملی بوده که از مسیر مازندران - گلستان - خراسان شمالی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

دولت سیزدهم به طرح نیمه‌تمام بزرگراه عبوری از کالیکش شتاب داده است

شتاب در ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش
فرماندار گالیکش با بیان اینکه طرح ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی شهر گالیکش در دولت سیزدهم شتاب به‌خود گرفته است، گفت: این طرح مهم درمانی این شهرستان اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که ۲ سال قبل از ۹ درصد رشد داشت.

پارک ملی گلستان ظرفیت توسعه گالیکش
 جوان حادق خواه گفت : پارک ملی گلستان که بیشترین وسعت آن در حوزه استحفاضی این شهرستان قرار دارد یکی از ظرفیت‌های مهم جذب گردشگر به شمار می‌رود که باید از آن به خوبی برای توسعه منطقه و استان استفاده شود.

وی ادامه داد: این فرمانداری با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط استانی، طرح مطالعه جذب گردشگر در پارک ملی گلستان مطالعه را دارد تا هر چه سریع‌تر این طرح عملیاتی شود.

پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است و بخش ناچیزی از پارک ملی گلستان در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

این پارک دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه‌خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده این پارک دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.

عملیات راه اتباطی و آبرسانی به روستای گالیکش
 فرماندار گالیکش گفت: عملیات ساخت راه ارتباطی به روستاهای «کندسکوه» و «سیجان» این شهرستان در دولت سیزدهم آغاز شده است.

به گفته وی اکنون عملیات اجرایی ساخت راه ارتباطی به مسافت ۴.۵ کیلومتر برای روستای سیجان در دست اجرا بوده و تا اوایل مهر سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دسترسی راه ارتباطی به روستای «کندسکوه» ۱۹.۵ کیلومتر بوده که اکنون نزدیک به ۶ کیلومتر آن در مرحله آماده‌سازی آسفالت است.

جوان‌حاذق‌خواه یادآور شد: ساخت راه ارتباطی «قوش چشمه» به طول پنج کیلومتر در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۳۵ کیلومتر راه ارتباطی خاکی وجود دارد که با همت دولت سیزدهم در دست توسعه آن به آسفالت است.

فرماندار گالیکش گفت: پایان عملیات توسعه راه‌های ارتباطی و گازرسانی روستایی در گالیکش سال ۱۴۰۳ دیده شده است.

۲ میلیارد ریال رفع تنش آبی گالیکش
 جوان حاذق خواه گفت: در سفر اخیر استاندار گلستان به شهرستان مبلغ ۲ میلیارد ریال اعتبار برای رفع تنش آبی به ویژه مناطق روستایی اختصاص داده است.
وی افزود: با تزریق این اعتبار در آینده نزدیک به شهرستان، مشکل تنش آبی مناطق روستایی حل خواهد شد.

بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی از ۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت
فرماندار گالیکش گفت: در هفته دولت سال جاری ۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

به گفته وی اعتبارات طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری شده در هفته دولت، سه برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی همچنین از بهره‌برداری مرحله نخست تکمیل مجتمع فرهنگی هنری گالیکش در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح که ۸۵ میلیارد ریال توسط دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر اعتبار تخصیص داده شده است.

وی تاکیدکرد : برای تکمیل و بهره‌برداری کامل از این مجتمع در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان پیشنهاد اعتبار در نظر گرفته شده است.

جوان‌حاذق‌خواه به سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش شهرستان، افزود: دولت سیزدهم نگاه ویژه به رفع زیرساخت‌های موردنیاز در حوزه ورزش شهرستان دارد و ساخت خانه کشتی، شطرنج، استخر شنا از جمله مطالبه‌های اهالی این منطقه است. 

شهرستان ۶۰ هزار نفری گالیکش در شرق گلستان قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha