۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85201671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه دامغان میزبان دومین جشنواره ملی مولانا شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85201671
دانشگاه دامغان میزبان دومین جشنواره ملی مولانا شد

سمنان- ایرنا- دبیر دومین جشنواره ملی مولانا گفت: رویداد ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا در سه بخش و در تابستان و پاییز امسال در دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

مریم حسین پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دانشگاه دامغان با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش این جشنواره ملی را برگزار می‌کند.

وی افزود: جشنواره ملی مولانا با حضور ستارگان بسیاری از حوزه هنر، صدا و اجرا، در سه بخش‌ اصلی، فرعی و کودک و نوجوان، آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را دریافت می‌کند.

حسین پور اضافه کرد: بخش اصلی جشنواره (آموزش، رقابت و جایزه) شامل گویندگی، دوبله، اجرا و سخنوری است و در بخش جنبی (رقابت، جایزه) نیز آثار پادکست، نمایش صوتی، دوبله و سایر تولیدات صوتی دریافت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کودک و نوجوان، آثار در زمینه موضوع آزاد، شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی است.

دانشگاه دامغان میزبان دومین جشنواره ملی مولانا شد

کارگاه سرشناسان عرصه صدا در جشنواره

حسین پور به برگزاری جلسه‌های آموزشی با مربیان حوزه مربوطه اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه با حضور چهره‌های سرشناس حوزه گویندگی، دوبله و اجرا، به همراه کارگاه‌های انتقال تجربه از دیگر برنامه های این جشنواره است که در بخش اصلی جشنواره، در کنار مربیان مرتبط که به عنوان تسهیل‌گر در کنار متقاضیان حضور دارند، کارگاه‌هایی با حضورچهره‌های شناخته شده از جمله محمدرضا علیمردانی، امیرعلی نبویان، محمد بحرانی، پیمان طالبی، مژده لواسانی و سعید عسگرزاده، برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره ملی مولانا تصریح کرد: جشنواره ملی گویندگی، اجرا و سخنوری مولانا، مفتخر است که برای نخستین بار در کشور، به‌عنوان یک رویداد مختص به هنر، صدا و اجرا، برای آشنایی و نزدیکی نسل جدید فرزندان ایران زمین با ادبیات و شعر کهن فارسی، بخش کودکان و نوجوانان را ایجاد کند تا ضمن آشنایی با این مقوله ارزشمند، با خواندن و اجرای این اشعار، به پاسداری و زنده نگهداشتن میراث گران‌بها و چندصدساله بپردازد.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره جشنواره مولانا در سال ۱۴۰۰ به میزبانی دانشگاه دامغان و با دریافت بیش از ۹۰۰ اثر در شاخه‌های مختلف برگزار شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد، جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، به سایت جشنواره به نشانی molanafestival.ir مراجعه نموده و یا با شماره تماس ۰۹۲۱۰۹۴۶۷۱۶ در ارتباط باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha