۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85207607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دانشگاه سمنان ۴۱ دانشجو را بورسیه صنعت می‌کند

۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85207607
دانشگاه سمنان ۴۱ دانشجو را بورسیه صنعت می‌کند

سمنان- ایرنا- معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با اشاره به طرح جدید بورسیه صنعت در این دانشگاه گفت: ظرفیت این بورسیه طی سال تحصیلی پیش رو ۴۱ دانشجو در رشته‌های مختلف است.

به گزارش ایرنا، فرشاد ورامینیان روز چهارشنبه در همایش مشاوران تحصیلی در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان با حضور مشاوران تحصیلی و پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری، با بیان اینکه که ظرفیت دانشگاه سمنان در رشته بورسیه صنعت ۴۱ نفر است، افزود: از این تعداد در رشته مهندسی برق ۱۰ نفر ، مهندسی شیمی ۶ نفر ، مهندسی صنایع سه نفر، مهندسی مکانیک ۱۵ نفر، مهندسی مواد سه نفر، شیمی کاربردی یک نفر، حسابداری یک نفر و حقوق ۲ نفر است.

وی از دریافت مجوز رشته مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت : پذیرفته شدگان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی می توانند این رشته را در دانشگاه سمنان انتخاب و از مهر امسال تحصیل خود را آغاز کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان ادامه داد: در دفترچه کنکور امسال رشته بورسیه صنعت هم اضافه شده که دانشجویان کارشناسی با انتخاب آن از بدو ورود، بورس یک صنعت خاص در یکی از شهرک های صنعتی می شوند و دانشجو یک تا ۲ روز در هفته را باید در واحد صنعتی حضور داشته باشد که برخورداری بیمه ای، سابقه ای و استخدامی دارد.

وی افزود: شرکتهایی که در سطح شهرستان سمنان و مهدیشهر از این طرح ها حمایت کردند و پذیرای دانشجویان هستند ، شامل آریاترانسفو شرق، آریا ترانسفو قدرت، کلران، سازان و پارمیدا هستند.

ورامینیان گفت : این روش جدید ۲ مرحله ای است، پذیرفته شدگان انتخاب رشته می کنند، سه برابر ظرفیت اعلام می شود و در یک مسابقه با حضور صنعت، دانشجو انتخاب و به جمع دانشجویان کارشناسی این رشته می پیوندد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه سمنان با دانشگاه فرهنگیان گفت : در قالب این تفاهم نامه دانشگاه سمنان در سه رشته ریاضی ، شیمی و زیست شناسی، دانشجو جذب می کند که پس از گذراندن دروس تئوری و عملی به مدت ۲ سال در دانشگاه سمنان، ۲ سال باقی مانده را در دانشگاه فرهنگیان به گذراندن دوره های تربیتی و مسائل مربوط به روش تدریس می پردازند.

در این همایش ۲ نفر از مشاوران تحصیلی نکات مربوط به انتخاب رشته صحیح را تشریح و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز به عنوان دانش‌آموخته از دانشگاه سمنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

دانشگاه سمنان دارای یک رشته کاردانی، ۵۴ رشته کارشناسی ، ۲۴۲ رشته گرایش کارشناسی ارشد و ۵۱ رشته در مقطع دکتری و ۷۰۰ عضو هیات علمی ثابت و مدعو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha