تضمین اشتغال همراه با تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان کلید خورد

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان گفت: تبدیل نهضت اشتغال به طرحی ملی با تعهد ایجاد شغل از طریق پذیرش ۱۰۸ نفر در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید محمدیان سمنانی روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با تضمین اشتغال برای اولین بار از مهر امسال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ۶ کدرشته محل در مقطع کاردانی فنی، ۲ کدرشته محل در مقطع کارشناسی حرفه ای و ۲ کدرشته ‌محل در مقطع مهندسی فناوری در ۲ مرکز آموزش علمی‌کاربردی استان سمنان با تضمین شغل، دانشجو پذیرش می‌کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان تصریح کرد: ثبت‌نام از تمامی داوطلبان ورود به دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته این دانشگاه در ورودی مهر ۱۴۰۲ از پنجم تا یازدهم شهریور ماه در حال انجام است.

محمدیان سمنانی یادآور شد: ثبت نام دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته این دانشگاه از هفتم تا سیزدهم شهریورماه ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از وی‍‍‍‍‍‍‍ژگی منحصر به فرد ارتباط مستقیم و بی واسطه با بازار کار، پذیرش دانشجو مطابق با اولویت‌های کشور و نیازمحورکردن رشته‌های تحصیلی متمرکز شده است.

محمدیان سمنانی افزود: این دانشگاه با بهره‌گیری از تجربه‌ها پیشگامی در آموزش‌های شغلی با برنامه‌ریزی شغلی برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی از طریق بکارگیری مستقیم یا غیرمسقیم و هدایت برای خوداشتغالی و اشتغال‌آفرینی نسبت به مشارکت در تسهیل اشتغال اقدام می‌کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی همسو با منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت آمایش دقیق رشته‌ها و پذیرش دانشجو متناسب با نیازهای کشور و سیاست‌های کلان توسعه اشتغال، به دنبال تسهیل دستیابی جوانان به شغل و تبدیل نهضت اشتغال به طرحی ملی است.

وی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان پیشران این تغییر نگرش مطابق با سند چشم‌انداز توسعه و بر اساس تحلیل تخصصی وضعیت فعلی آموزش عالی، طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی را تدوین و الگوی توسعه متوازن و هدفمند اجرای دوره‌های علمی کاربردی را اجرا کرده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان تصریح کرد: ایجاد تحول در آموزش عالی نیازمند تغییر نگرش در برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که اشتغال پایدار دانشجویان و دانش آموختگان تضمین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۷۰‌هزار دانشجو، چهار هزار و ۶۰۰ عضو هیات علمی شامل یکهزار و ۷۰۰ عضو ثابت و ۲هزار و ۹۰۰ عضو حق‌التدریس در استان سمنان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha