۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85201709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امید اوکراین به کمک جنگنده اف-۱۶ در ضد حملات بر باد رفت

تهران-ایرنا- رسانه انگلیسی به نقل از یک مقام اوکراینی نوشت: جت‌های جنگنده اف- ۱۶ بخشی از سلاح ضد حملات امسال نخواهد بود؛ موضوعی که به نظر می‌رسد امیدها را به استفاده از این جنگنده‌ها برای کمک به پیشرفت ضد حملات بر باد داده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اسکای نیوز، یوری ایحنات (Yuriy Ihnat) سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: واضح است که ما نمی‌توانیم در پاییز و زمستان امسال با جت‌های جنگنده اف-۱۶ از اوکراین دفاع کنیم.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مدتهاست که متحدان غربی خود را تحت فشار قرار داده تا به منظور تقویت عملیات نظامی این کشور جت های اف-۱۶ ساخت آمریکا را در اختیار کی یف قرار دهند، اما هنوز تصمیمی برای تامین این هواپیماها اتخاذ نشده است.

ایحنات گفت: امید زیادی داشتیم که این هواپیماها به بخشی از نیروهای هوایی ما تبدیل شوند و بتوانیم از آنها برای حفاظت از خود در برابر موشک ها و پهپادهای روسیه استفاده کنیم.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مه (اردیبهشت) گذشته، برنامه های آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جنگنده های اف-۱۶ را تصویب کرد اما هنوز زمان مشخصی برای ارائه این جنگنده ها به اوکراین اعلام نشده است.

نیروهای اوکراینی پنجشنبه (امروز) مدعی شدند که در جبهه جنوب شرقی این کشور موفقیت هایی را کسب کرده اند. معاون وزیر دفاع اوکراین در این زمینه گفت که نیروهای این کشور موفق شدند روستای اوروژاین (Urozhaine) در دونتسک را آزاد کنند.

این روستا که در حاشیه منطقه دونتسک قرار دارد اولین روستایی است که کی یف توانسته از ۲۷ ژوئن (۶ تیر) گذشته تاکنون بازپس گیرد؛ موضوعی که نشان می دهد اوکراین بدون پشتیبانی قوی هوایی در پیشرفت به سمت مناطق بشدت مین گذاری شده در خطوط دفاعی روسیه، با چالش مواجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha