نقش‌آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای کیفیت ۳۰ پروژه‌ عمرانی آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی گفت: این اداره کل در اجرای بیش از ۳۰ پروژه عمرانی بزرگ دولتی از جمله بزرگراه خواجه ورزقان، بزرگراه اهر - تبریز و کنارگذر شرقی اهر، بزرگراه مرند - جلفا، اصلاح راه نوار مرزی جلفا - اصلاندوز، میانه - سرچم، بناب - نقده، بزرگراه تبریز - اسپیران فعالیت می کند.

«حسن ربانی ارشد» روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز و گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به نقش و جایگاه این اداره کل در اجرای پروژه های عمرانی دولتی و غیردولتی ملی و استانی، افزود: راه آهن میانه - تبریز، آزادراه تبریز - مرند - بازرگان، آزاد راه تبریز - زنجان و آزادراه مراغه - هشترود از جمله دیگر طرح های در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه به عنوان بزرگترین شرکت آزمایشگاهی کشور با استفاده از توان و تخصص نیروهای دانش آموخته خود و ارایه خدمات فنی و تخصصی به دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی و سازه‌ای نقش بسزایی در ارتقای کیفیت این پروژه‌ها ایفا می‌کند.

انجام مطالعات اولیه پروژه های عمرانی، کنترل کیفی پروژه ها در حین اجرا و ارایه خدمات مشاوره ای و آزمایشگاهی از جمله فعالیت های این اداره کل محسوب می شود.

وی اظهار کرد: مهمترین هدف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تامین نیازهای تمام دستگاه های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی از لحاظ آزمایش های فنی و مصالح ساختمانی و خاک ها در پروژه های ساختمانی، تحقیقاتی و راهسازی و کنترل کیفی پروژه ها و نظارت در حسن اجرای آن هاست.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی گفت: مطالعه مصالح ساختمانی و خاک ها، تحقیقات و انجام آزمایش های فنی طرح، مشاوره و کنترل مصالح مواد و تطبیق آن با مشخصات فنی، توسعه و تجهیز آزمایشگاه های استان ها، عرضه و فروش خدمات مهندسی و مکانیک خاک برای تامین نیازهای بخش خصوصی و عمومی و تامین نیاز سایر دستگاه ها در زمینه مکانیک خاک از فعالیت های این شرکت است. مطالعه مصالح ساختمانی و خاک ها، تحقیقات و انجام آزمایش های فنی طرح، مشاوره و کنترل مصالح مواد و تطبیق آن با مشخصات فنی، توسعه و تجهیز آزمایشگاه های استان ها، عرضه و فروش خدمات مهندسی و مکانیک خاک برای تامین نیازهای بخش خصوصی و عمومی و تامین نیاز سایر دستگاه ها در زمینه مکانیک خاک از فعالیت های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی است.

ربانی ارشد، ادامه داد: وجود نیروهای دانش آموخته، توانمند و مجرب، گسترگی در تمام شهرهای کشور، فعالیت در استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل و برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات در بین استان ها از جمله مزیت های این اداره کل در ارایه خدمات بهینه در پروژه های دولتی و خصوصی است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: این آزمایشگاه در اجرای بیشتر پروژه های راهسازی وزارت راه و شهرسازی، پروژه های عمرانی شرکت آب و فاضلاب استان، منطقه ازاد ارس، شرکت مس سونگون، شهرک های صنعتی استان، فرودگاه و شهرداری های تبریز و شهرهای استان و پروژه های بخش خصوصی برای انجام مطالعات اولیه و کنترل کیفی پروژه ها همکاری می کند.

ربانی ارشد، با اعلام آمادگی برای همکاری تنگاتنگ با سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی برای اجرای پروژه های عمرانی بخش خصوصی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، افزود: برای ارتقای کیفی پروژه ها و سازه های بخش خصوصی و پیمانکاران، باید این افراد به استفاده از خدمات فنی و تخصصی این آزمایشگاه سوق داده شوند.

نقش‌آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای کیفیت ۳۰ پروژه‌ عمرانی آذربایجان شرقی

۲۸۰ نوع خدمات فنی و تخصصی برای کنترل کیفی پروژه های عمرانی دولتی و نیمه دولتی ارایه می شود

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی با اشاره به تنوع آزمایش های این اداره کل، گفت: در این آزمایشگاه ۲۸۰ نوع خدمات فنی و تخصصی برای کنترل کیفیت پروژه های عمرانی ارایه می کند.

ربانی ارشد، با بیان اینکه این آزمایشگاه در سطح کشور از نظر تنوع خدمات بی نظیر بوده و هیچ استانی در کشور این تعداد خدمات آزمایشگاهی ارایه نمی کند، افزود: برخی آزمایشگاه ها و تجهیزات خاص این اداره کل از جمله ژئوالکتریک و آزمایشات عملکردی قیر pg فقط در سه استان آذربایجان شرقی، فارس و ستاد مرکزی واقع در تهران ارایه می شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۹۴ هزار آزمایش فنی و تخصصی از سوی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان انجام شده که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۸ درصد افزایش یافته است.در سال گذشته بیش از ۹۴ هزار آزمایش فنی و تخصصی از سوی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان انجام شده که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۸ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در چهار ماه امسال نیز بیش از ۴۰ هزار آزمایش از سوی این شرکت در پروژه های عمرانی استان انجام شده است، گفت: در زمان کنونی این آزمایشگاه دارای ۶ شعبه در شهرستان های استان و ۳۰ آزمایشگاه محلی است و در بیش از ۳۰ پروژه عمرانی مستقر است.

ربانی ارشد، ادامه داد: این آزمایشگاه علاوه بر ارایه خدمات در سطح استان، به استان های دیگر مانند گیلان، مازندران، گلستان، اصفهان، یزد، کرمانشاه، کردستان و ایلام نیز خدمات فنی و تخصصی ارایه کرده و برای کنترل کیفی پروژه ها، کارشناس به استان های مختلف اعزام می کند.

نقش‌آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای کیفیت ۳۰ پروژه‌ عمرانی آذربایجان شرقی

ربانی ارشد، با اشاره به همکاری شرکت های حقوقی و خصوصی با این شرکت، افزود: اساتید دانشگاهی و دانشجویانی که کارهای علمی و تحقیقاتی انجام می دهند نیز از تخفیفات ویژه برای بهره مندی از خدمات فنی و تخصصی این آزمایشگاه برخوردار می شوند و برای حمایت از این قشر با آنان به صورت رایگان نیز همکاری می شود.اساتید دانشگاهی و دانشجویانی که کارهای علمی و تحقیقاتی انجام می دهند نیز از تخفیفات ویژه برای بهره مندی از خدمات فنی و تخصصی این آزمایشگاه برخوردار می شوند و برای حمایت از این قشر با آنان به صورت رایگان نیز همکاری می شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت سازه ها حافظ منافع ملی است، اظهار کرد: این شرکت آماده مشارکت در اجرای پروژه های نهضت ملی بوده و با اعمال تخفیفات ویژه در تعرفه ارایه خدمات فنی و مهندسی، تلاش می کند قیمت تمام شده این مسکن ها کاهش یابد.این شرکت آماده مشارکت در اجرای پروژه های نهضت ملی بوده و با اعمال تخفیفات ویژه در تعرفه ارایه خدمات فنی و مهندسی، تلاش می کند قیمت تمام شده این مسکن ها کاهش یابد.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی همچنین با اعلام آمادگی برای برگزاری همایش های مشترک با مراکز علمی و دانشگاهی، گفت: این اداره کل آماده جذب نخبگان رشته های عمران و زمین شناسی و استفاده از این افراد در قالب امریه سربازی است.

ربانی ارشد، با اشاره به برگزاری دوره های فنی و آموزشی برای مهندسان ناظر، مشاوران بخش خصوصی و کارفرمایان و صدور گواهینامه برای آنان، ادامه داد: در چهار ماه امسال بیش از ۲ هزارنفر ساعت آموزش به نیروهای داخل و خارج مجموعه آموزش ارایه شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت عضو انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی است، یادآور شد: این ازمایشگاه آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه از جمله ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق است و این خدمات به شرکت های پیمانکاری فعال در این کشورها نیز ارایه می شود.

نقش‌آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای کیفیت ۳۰ پروژه‌ عمرانی آذربایجان شرقی

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بیش از ۹۰ درصد پروژه های عمرانی دهیاری های استان فعال است

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکید دولت سیزدهم و استانداران برای استفاده دهیاری های از خدمات فنی و مهندسی این شرکت در اجرای پروژه های عمرانی، گفت: در این راستا هم اکنون این آزمایشگاه در بیش از ۹۰ درصد پروژه های عمرانی دهیاری های استان فعال است.

ربانی ارشد، با اشاره به آمادگی کارشناسان اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی برای ارایه مشورت های فنی و تخصصی به دستگاه های دولتی و غیردولتی، دهیاران، پیمانکاران، انبوه سازان و بخش خصوصی آماده است.کارشناسان این اداره کل برای ارایه مشورت های فنی و تخصصی به دهیاران، پیمانکاران و بخش خصوصی، افزود: دستگاه های دولتی و غیردولتی، دهیاران، پیمانکاران و بخش خصوصی برای استفاده از خدمات فنی و مهندسی و کنترل کیفی پروژه ها می توانند به شعبه های این اداره کل در شهرستان ها یا آزمایشگاه های محلی این اداره کل مراجعه کنند.

وی با تاکید بر سوق دادن پیمانکاران و اشخاص حقیقی برای استفاده از خدمات آزمایشگاهی، فنی و مهندسی این اداره کل در اجرای پروژه ها از سوی دستگاه های دولتی، یادآور شد: این اداره کل همچنین برای ارتقای کیفیت پروژه ها و تولید مسکن آماده همکاری و ارایه خدمات فنی و مهندسی به انبوه سازان و اشخاص حقیقی است.

نقش‌آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای کیفیت ۳۰ پروژه‌ عمرانی آذربایجان شرقی

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی در ۲ سال گذشته رتبه اول آزمایشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان‌شرقی با اشاره به کیفیت بالای خدمات فنی و آزمایشگاهی این اداره کل، گفت: این آزمایشگاه در ۲ سال گذشته ( سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) در بین آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

ربانی ارشد، ادامه داد: با توجه به راه اندازی پنجره الکترونیک این اداره کل در راستای تحقق دولت الکترونیک، دستگاه های دولتی و غیردولتی، پیمانکاران، شرکت ها و اشخاص حقیقی می توانند بدون مراجعه حضوری به این اداره کل از خدمات فنی و مهندسی این اداره کل استفاده کنند و این اداره کل در این زمینه پیشتاز بوده و در بین آزمایشگاه های کشور رتبه های برتر را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha