۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 85201812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین طرحهای هفته دولت کشور نصیب استان خراسان رضوی شد

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین طرحهای قابل افتتاح و آغاز عملیات عمرانی هفته دولت در سطح کشور طبق گزارشهای رسیده، مربوط به استان خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد خدایی روز پنجشنبه در شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۶۰ طرح در سامانه طرحهای هفته دولت توسط دستگاههای اجرایی استان ثبت شده است که ۴۸۷ طرح در مرحله آغاز عملیات عمرانی و کلنگ زنی قرار دارد و دستاورد درخشانی است، اعتبار پیش بینی شده برای این طرحها ۲۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۰۳ طرح نیز تکمیل شده و آماده افتتاح و بهره برداری است که اعتبار صرف شده برای آنها ۵۳۰ هزار میلیارد ریال ارزیابی شد است.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در مجموع بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی هزینه شده است که بیشترین پروژه ها مربوط به راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنعت، معدن، تجارت و شرکتهای برق و گاز و شهرداری مشهد بوده است و امیدواریم با دقت پروژه های دیگر همچنان استان بیشترین پروژه هفته دولت را داشته باشد.

توجه به مشکلات معیشتی در اولویت باشد

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: مدیران باید پیشتاز و پیشقراول باشند و در مسیر رفع مشکلات با حضور میدانی و با تکیه بر شیوه و روحیه دفاع مقدس دستگاه های خود را مدیریت و همراهی کنند.

یعقوبعلی نظری ضمن تقدیر از مجاهدت های مدیران استان افزود: مدیران باید توجه ویژه به مشکلات معیشتی و تورمی داشته باشند.

وی بیان داشت: نهضت ملی مسکن در حوزه تامین و آماده سازی زمین و تسهیلات بانکی اکنون در خراسان رضوی در حال انجام است و در شرایط خوبی قرار داریم.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در موضوع اشتغال سه سال قبل هر روز خبری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری شماری از کارگران داشتیم، اما امروز شاخص های مربوط به بیکاری بهبود یافته و شاهد بیکاری در استان نیستیم.

وی در خصوص شیوه اطلاع رسانی عملکرد دستگاه ها در هفته دولت افزود: به عنوان نمونه سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان رضوی از سال ۱۴۰۱ تاکنون سه و نیم برابر و به رقم ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

نظری اظهار داشت: اینجا نسبت رشد عملکرد دستگاه ها در دوره فعالیت دولت سیزدهم برای اطلاع‌رسانی مهم است و دستگاه ها نیز باید این نسبت رشد را در عملکرد خود اطلاع رسانی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی نیز بر تدوین برنامه های هفته دولت توسط دستگاه ها تاکید کرد و گفت: در برنامه های هفته دولت علاوه بر بیان فعالیتها و عملکرد یکساله دستگاه های اجرایی، عملکرد ادارات کل و دستگاه ها از ابتدای دولت سیزدهم مد نظر قرار دارد.

احسان یوسفی افزود: مدیران در هفته دولت همچنین ارتباط بی واسطه با مردم را مد نظر قرار دهند و حتما در نمایشگاه "دستاوردهای دولت" در روزهای سی و یکم مرداد تا یکم شهریور ماه حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha