مهم‌ترین خبرهای کوتاه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- رفع مشکل آب آشامیدنی روستای دهنو شهرستان بروجن، لزوم راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در شهرستان سامان و گشایش نمایشگاه کتاب در بروجن در مهم‌ترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل آب آشامیدنی روستای دهنو شهرستان بروجن با اجرای خط برگشت آب به‌طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر از مخزن ذخیره آب رفع شد.

محمد کریمی تاکید کرد: علاوه بر توسعه شبکه آب‌رسانی در روستای دهنو مقداری از شبکه داخلی این روستا نیز به‌طول ۳۰۰ متر در سه کوچه تعویض و یک‌هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری انجام شد.

مهم‌ترین خبرهای کوتاه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

وی افزود: برای اجرای این طرح هفت میلیارد ریال هزینه و زمینه بهره‌مندی ۳۵۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم فراهم شد.

راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان سامان

مهم‌ترین خبرهای کوتاه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان سامان گفت: راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از مهم‌ترین اولویت‌های این شهرستان به‌شمار می‌رود.

حجت‌الله رئیسی تاکید کرد: ۷۰ درصد سطح زیر کشت باغ‌های هلو چهارمحال و بختیاری برابر ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار با ارقام انجیری، زعفرانی، کاردی و خارجی در شهرستان سامان قرار دارد.

وی میانگین برداشت هلو در هر هکتار از باغ‌های شهرستان سامان را ۲۰ تن دانست و افزود: هم‌اکنون صنایع فرآوری هلو در شهرستان سامان وجود ندارد و با در نظر گرفتن فسادپذیری بالای محصول هلو و با توجه به حجم بالای برداشت شده محصول در یک زمان مشخص، ایجاد زیرساخت‌های مناسب صنایع فرآوری و تبدیلی هلو می‌تواند امتیاز قابل‌توجهی برای کشاورزان این شهرستان باشد.

رئیسی تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در شهرستان سامان به ارزآوری و اشتغال‌زایی در این شهرستان کمک می‌کند

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

سه هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب بروجن به نمایش درآمد

مهم‌ترین خبرهای کوتاه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن گفت: در نمایشگاه کتاب بروجن سه هزار عنوان کتاب با موضوع‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

احمد مردانی بروجنی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب بروجن با مشارکت بخش خصوصی در حسینیه شترخوان شهر بروجن برپا شده است و در آن ۱۰ هزار جلد کتاب با موضوع ادبیات، تاریخ، مذهب، دین و آشپزی به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به برقراری نمایشگاه کتاب بروجن تا ۲۵ شهریورماه سال‌جاری همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ افزود: فروش کتاب‌های موجود در نمایشگاه کتاب بروجن تا سقف ۵۰ درصد تخفیف دارد.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha