تکمیل طرح ۱۸ساله ورزشگاه قلعه رئیسی کهگیلویه سرعت می‌گیرد

یاسوج - ایرنا - تکمیل طرح ورزشگاه منطقه قلعه رئیسی کهگیلویه و بویراحمد که ۱۸ سال از کلنگ زنی آن می گذرد در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان مورد توجه ویژه دولت قرار گرفت و اینک می رود که روند اجرایی آن با سرعت انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، ورزشگاه قلعه رییسی، مرکز بخش ۲۰ هزار نفری چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه آرزویی کهنه برای جوانان این دیار خوانده می شود که هنوز رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

شهر قلعه رئیسی تیم فوتبال و بازیکنان مطرحی دارد که به علت نداشتن ورزشگاه، در هیچ مسابقه ای میزبان نیستند و به تیم های «همیشه مهمان» معروف شده اند اکنون فوتبالیست های این شهر امید دارند با نگاه ویژه دولت سیزدهم پروژه مذکوربهره برداری و به رویای آنان جامه عمل پوشانده شود.

قلعه رئیسی با جمعیت بیش از هشت هزار نفر تنها شهر بدون ورزشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد است که جوانان آن برای انجام مسابقات مجبورند مسیر ۶۳ کیلومتری قلعه رئیسی تا دهدشت را پیمایش کنند و مسابقات خود را برگزار کنند.

تیم فوتبال اتحاد طیبی با اعتماد به نفس جوانان و نوجوان خود طی این سال ها پله پله بدون ورزشگاه توانست موفقیت های زیادی را کسب کند این تیم هم اکنون به عنوان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد لیگ دسته سوم فوتبال کشور حضور دارد یکی از نمونه های استعدادهای این شهر است.

عملیات اجرایی ورزشگاه قلعه رئیسی شتاب می گیرد

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ورزشگاه قلعه رئیسی یکی از سه پروژه اصلی سفر دوم هیات دولت به استان است گفت: عملیات تکمیل و احداث این زیرساخت مهم شتاب گرفته است .

تکمیل طرح ۱۸ساله ورزشگاه قلعه رئیسی کهگیلویه سرعت می‌گیرد

عین الله دهقان با اشاره به تعریف پروژه های ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ، هتل ورزش یاسوج و ورزشگاه قلعه رئیسی در سفر دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان عنوان کرد: با رایزنی های انجام شده اعتبارات خوبی به تکمیل این زیرساخت ها اختصاص یافته است و امید داریم باجذب این اعتبارات طرح های مذکور بهبود یابد .

وی بیان کرد:این طرح در زمان حاضر ۶۵درصد پیشرفت دارد.

دهقان عنوان کرد: برای ساخت ورزشگاه قلعه رئیسی تاکنون ۴۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این پروژه برای تکمیل و افتتاح به ۵۰میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمدگفت :ورزشگاه ورزشی قلعه رئیسی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شد .

وی محل تامین اعتبارات این پروژه را ملی و استانی عنوان کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار لازم این پروژه در سال ۱۴۰۳ افتتاح می شود .

دهقان عنوان کرد: ورزشگاه قلعه رئیسی دارای سکو ، فنس ، رختکن و سیستم روشنایی است و در صورت تکمیل و افتتاح این پروژه مشکل جوانان و اهالی ورزش فوتبال مرتفع می شود.

ورزشگاه قلعه رئیسی درخواست ورزش دوستان

بخشدار چاروسا ورزشگاه قلعه رئیسی را مهم ترین نیاز ورزشکاران این بخش دانست و خواستار شتاب بخشی جدی به این پروژه شد .

نجیب الله ایزد خواه با بیان اینکه نزدیک به ۲دهه از آغاز عملیات این پروژه می گذرد بیان کرد: برای بهره برداری از این ورزشگاه قلعه رئیسی چاره اندیشی شود.

وی بر توجه و حمایت بیشتر از هیات های ورزشی ،خرید تجهیزات ،تشک کشتی تاکید کرد و گفت احداث ساختمان ورزش و جوانان این بخش نیاز دیگری است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

ایزد خواه گفت:نبود فضای ورزشی ،کمبود اعتبارات و فضای ورزشی ،عدم فعالیت ورزش بانوان و تخصیص زمین برای چمن مصنوعی در قلعه رئیسی از دیگر مباحث مطرح شده در این بازدید بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha