۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85202288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸۰۰ پرستار در بیمارستان‌های زنجان فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - رییس نظام پرستاری زنجان گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ پرستار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و یک هزار نفر در بخش غیر دولتی و تامین اجتماعی استان فعالیت می‌کنند.

فریدون اسکندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر با کمبود ۲۰۰ پرستار در مراکز درمانی استان مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته، آزمون استخدامی پرستاران در پیچ و خم سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه معطل مانده و عملا کاری برای برگزاری آن انجام نشده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه انجام پرستاری به نحو مطلوب نیازمند شرایطی است، اظهار داشت: قطعا وجود برخی مسائل در بروز خطاهای شغلی در حرفه پرستاری تاثیرگذار است.

رییس نظام پرستاری زنجان ادامه داد: برخی خطاها اجتناب ناپذیر و برخی دیگر، خطرناک و جبران ناپذیر است و می تواند به بیمار آسیب جدی وارد کند.

اسکندری به حادثه آسیب انگشت نوزاد ۹.۵ ماهه در یکی از بیمارستان های استان بر اثر خطای پرستار اشاره کرد و افزود: بر خلاف اخبار منتشر شده، آسیب وارد شده جدی نبود، اما اشتباه پرستار محرز است و اگر کار با دقت بیشتری انجام می گرفت این حادثه به وقوع نمی پیوست.

وی خاطر نشان کرد: هرچند این خطا فردی است ولی باید جوانب مختلف آن بررسی شود که در این زمینه عوامل پشت پرده آن به ویژه مسایل شغلی بسیار موثر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha