تشریفات گمرکی کالاهای تولیدی کرمانشاه در کمترین زمان انجام می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، از انجام تشریفات گمرکی کالاهای تولید استان و خروج کالاهای صادراتی در کمترین زمان ممکن از گمرکات استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «علی اصغر عباس زاده» روز جمعه در بازدید از کارخانه فرش زاگرس کرمانشاه افزود: مجموعه گمرکات استان کرمانشاه در راستای حمایت از کالاهای تولیدی استان و صادرات محصولات واحدهای تولیدی، نهایت همکاری و همراهی خود را بکار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: به منظور عدم ایستایی و توقف کالاهای صادراتی استان، سرعت و سهولت انجام تشریفات گمرکی و تسهیل در روند صادرات و واردات تجهیزات خط تولید کارخانه‌ها در دستور کار گمرکات استان کرمانشاه است.

عباس زاده با اشاره به پتانسیل موجود در بازار عراق و باتوجه به نیازمندهای موجود در این کشور برای دریافت کالاهای تولیدی و صادراتی استان افزود: در جهت حمایت از تولیدکنندگان در کسب بازارهای بین المللی و صادرات محصولات تولیدی خود، مجموعه گمرکات کرمانشاه آمادگی کامل خود را با بکارگیری کامل ظرفیت‌های موجود، در ارسال محصولات تولیدکنندگان و دیگر صادرکنندگان از طریق گمرکات اعلام می‌کند.

در این بازدید ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه و هیات همراه از بخش‌های مختلف کارخانه فرش زاگرس بازدید و در جریان روند تولیدات آن قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha