ارزشمندترین جایگاه در دین اسلام متعلق به معلمان است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: معلمی شغل انبیا بوده و این تعبیر بهترین و با ارزش‌ترین جایگاه را برای معلمان در دین اسلام رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی عصر جمعه در دیدار مدیرکل، مدیران و روسای مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش این استان افزود: مسوولیت مدیران، روسا و معلمان این نهاد از مهمترین و با ارزش‌ترین کارها در جامعه است چرا که تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم به شما سپرده می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش مکارم اخلاقی به دانش آموزان از ضروریات است و اگر نیکی را به دانش آموزان یاد دادید و دانش آموز خوب تربیت کردید و آنها به آن عمل کردند پاداش این نیکی تا آخر عمر برای شما نیز محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ادامه داد: عکس این قضیه هم صادق است به همین جهت کار شما می‌تواند بسیار مهم باشد.

بیشتر بخوانید:

معلم می‌تواند جامعه را به سمت رستگاری هدایت کند

توجه به برنامه درسی و تربیت معلم از اولویت‌های آموزش و پرورش است

وی با اشاره به اینکه شغل معلمی و مدیریت آموزش و پرورش نعمتی بزرگ است، اضافه کرد: شما باید قدر این نعمت را بدانید چرا که خداوند متعال انسان را اشرف مخلوقات خلق کرده‌ و تربیت این اشرف مخلوقات بر عهده شماست.

حجت‌الاسلام قریشی با تاکید بر اینکه معلمان و مدیران این بخش در تربیت دانش آموزان همانند تربیت فرزندان خود باید دقت کنند، گفت: مسوولان آموزش و پرورش در سالم سازی محیط برای تربیت علما و اندیشمندان آینده کشور نقش بسزایی دارند.

ارزشمندترین جایگاه در دین اسلام متعلق به معلمان است

توانمندسازی معلمان از محورهای اساسی اجلاس سراسری مدیران آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: از محورهای سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش جهاد تبیین و توانمندسازی معلمان از ابعاد گوناگون پرورشی، تحلیل‌های سیاسی و پاسخگویی به شبهات روز بود.

علی مطهری اظهار کرد: آماده سازی مدارس در قالب پروژه مهر توام با افتتاح پروژه‌های جدید آموزشی، تعمیر و تجهیز مدارس و سازماندهی معلمان برای شروع سال تحصیلی جدید به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، این دیدار در آخرین روز از برگزاری اجلاس سراسری مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش کشور که همزمان به صورت وبینار در مراکز استان‌ها برگزار شد، انجام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha