۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85203065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ موکب در سنندج برای پذیرایی از زائران اربعین برپا می‌شود

سنندج- ایرنا- فرماندار سنندج گفت: امسال ۱۱ موکب در هفت نقطه شهرستان سنندج برای پذیرایی از زائران اربعین برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عسکری روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج اظهار کرد: اربعین یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی مسلمانان در دنیا و در واقع بحثی جهان شمول شده است.

وی همایش پیاده روی اربعین را پادزهری در برابر تفرقه افکنی دشمنان دانست و افزود: امروز اربعین تبدیل به نمایش قدرت مسلمانان در برابر استکبار و ابر رسانه‌ای برای نشان دادن توان جهان اسلام است.

فرماندار سنندج با بیان اینکه از سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مرز باشماق تلاش های زیادی شد، ادامه داد: دستگاه‌های مختلف از فرصت تردد زائران برای توسعه زیرساخت‌ها استفاده کنند.

عسکری در ادامه به بحث انتخابات اشاره داشت و افزود: ۲۶۸ داوطلب در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۳۵ نفر مرد و ۳۳ نفر نیز زن هستند.

امیدآفرینی در جامعه، انعکاس مشکلات در کنار بیان دستاوردها، عدم استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ در انتخابات و برخورد با تخلفات در این زمینه، از دیگر مطالبی بود که وی به آن اشاره کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های کردستان برای توسعه

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست بر لزوم خدمت صادقانه و دلسوزانه مسئولان به مردم تاکید کرد و گفت: اقتصاد قوی و محکم، توسعه و عمران نیازمند کار و تلاش و دلسوزی است.

ماموستا فایق رستمی، لازمه اررشمندی علم را استفاده از آن برای توسعه دانست و افزود: نباید از واژه محروم برای کردستان استفاده کرد؛ چراکه دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله در زمینه نیروی انسانی کارآمد، کشاورزی، مرز و گردشگری است.

وی یادآور شد: در صورت ساماندهی مرز باشماق و صرف بخشی از درآمد آن برای توسعه استان، بسیاری از مشکلات رفع می شود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مدیران به مقام و پست‌شان به عنوان مسئولیت نگاه کنند و از فرصت موجود، برای ارائه بهترین خدمات به مردم استفاده کنند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنانش، به تردد زائران از مرز باشماق اشاره کرد و گفت: این مهم باعث حفظ وحدت و برادری و رونق اقتصادی منطقه شده است.

بیشترین شکایت مردمی از شهرداری‌هاست

بازرس کل کردستان هم در این نشست گفت: فرصتی به مسئولان داده شده که بتوانند برای خدمت به مردم بهترین استفاده را بکنند و در جهت رفع مشکلات جامعه گام بردارند.

عیسی هواسی بر لزوم تکریم ارباب و رجوع در ادارات و رفع مشکلاتشان تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری‌ها بیش از ۹ درصد شکایات مردمی را به خود اختصاص داده اند، راه‌ و شهرسازی با هشت درصد، جهاد کشاورزی هفت درصد و شرکت آب منطقه‌ای با ۵.۵ درصد، در رتبه های بعدی هستند.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای توسعه شد و اضافه کرد: فرصت مرز، تولید ۵۰ درصد طلای کشور در کردستان و وجود ۱۵ ماده معدنی، از مهمترین ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی استان است.

محمدسعید سلطانی، مدیر برق شهرستان سنندج هم ضمن اشاره به مصرف ۵۶۳ مگاوات برق در استان در زمان پیک بار، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف انرژی پرداخت.

شهرستان سنندج با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای چهار بخش مرکزی، کلاترزان، سیروان و حسین‌آباد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha