۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85143433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: دولت اتمام طرح‌های با عمر ۲۰سال را در کردستان در اولویت کاری دارد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: بنای دولت سیزدهم طی سال جاری در استان این است که تکمیل طرحهای نیمه‌تمام با عمر ۲۰ سال را سرعت بخشیده و بهره برداری رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم قروه اظهار کرد: این دولت بر خلاف ادبیاتی که در گذشته بر کلنگ‌زنی مبتنی بود، تمام سعی و تلاش خود را معطوف به تکمیل طرحهای نیمه‌تمامی کرده که برخی بصورت ناقص و ناتمام افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه نتایج چنین کارهایی ( افتتاح ناقص)بدبینی مردم نسبت به مسوولان است، افزود: نگاه جامع محور مبتنی بر عدالت به همه مناطق کردستان و در همه حوزه‌ها وجود دارد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سامانه انتقال آب از سد قوچم به قروه و دزج قرار بود اسفند ۱۴۰۳ به پایان برسد، گفت: این طرح بصورت جهادی پیگیری می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

زارعی‌کوشا، نگاه دولت به کردستان را در صورت پیگیری مطالبات، گشایشی و توسعه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: انگیره لازم در این باره وجود دارد و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سد ژاوه سال آینده با برطرف کردن مشکلات زیست محیطی آبگیری شود، ادامه داد: قروه مزیتهای فراوانی در حوزه منابع طبیعی، خدادادی و منابع انسانی دارد و
استعداد نیروی انسانی از همه مواهب دیگر ارزشمندتر است.

استاندار کردستان بیشترین کم کاری در کردستان را در حوزه سرمایه‌گذاری منابع انسانی دانست و اضافه کرد: بیشتر از مواد خام معدنی و کشاورزی، استعدادهای سرشار استان از دست رفته است.

زارعی کوشا تاکید کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی در حوزه های مختلف در کنار طرحهای اقتصادی و عمرانی، مسوولیت تربیت جوانان را برای مدیریت متعهد آینده بر عهده داریم؛ بنابراین رویه متعهدانه و مسوولانه اقشار مردم باید در بین مسوولان هم تسری یابد.

وی خطاب به مسوولان قروه با بیان اینکه برای پرورش استعدادهای شهرستان به فکر باشید و کاری کنید، اظهار کرد: دولت و دستگاههای اجرایی به تنهایی تاثیرگذار نیستند و دچار فرهنگ ناکارآمد اداری هستیم و اثرگذاری گروههای جهادی و مردمی بسیار بیشتر از کارهای اداری است.

استاندار کردستان، رفع ایراد در حوزه دستگاههای اجرایی را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: رویکرد ایجابی یکی از راهبردهای رفع مشکلات است که با ارائه الگو فراگیر شده و دیگران را وادار به پیروی از خود می کند که به این مدل نیاز است.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه اتاق ‌های فکر و هیات‌های اندیشه ورز تلاش کنند تا مروج این الگوها باشند، افزود: برای استفاده از رویکردهای مردمی، مجموعه‌های مشورتی و همفکری با حضور نمایندگان اقشار در شهرستانها به عنوان مشاور فرماندار منصوب شوند که دغدغه‌ها و راهکارها را منتقل کنند.

وی از عملیاتی شدن این ایده تا ۲ هفته آینده در همه شهرستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: در دستگاههای تخصصی نیز شورای مشورتی و راهبردی با حضور صاحبنظران تشکیل می‌شود تا بخشی از نقایص برطرف شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه مردم توقع به حقی دارند که با مسوولان از نزدیک دیدار و گفت و گو کنند، ادامه داد: ۱۰ هزار نفر درخواست ملاقات مردمی با استاندار داشته‌اند که ناشی از سیسنم اداری معیوب است و مردم به دنبال حل مشکل از راس هستند.

زارعی کوشا ضمن تاکید بر اینکه اعتقادی به مدیریت ستادی ندارم چرا که پاسخگو نیست، افزود: ذوب آهن قروه که از سال ۹۰ تعطیل و ۵۵۰ شغل مستقیم از دست رفت، امروز در حال احیا است و قدم به قدم با سرمایه‌گذار در حال حرکت هستیم تا کار جایی گیر نکند.

وی قروه را شهرستانی دارای مزیت‌های فراوان برشمرد و گفت: ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی از دیم به آبی تبدیل می شود و تخصیص آب از سد تالوار به استان به سه و نیم برابر رسیده است.
استاندار کردستان تاکید کرد: فرهنگ مدیریت را اگر یک قدم به سمت اصلاح ببریم، کار ماندگاری کرده‌ایم.

مطالبات نمایندگان اقشار مختلف

نمایندگان اقشار مختلف قروه هم به مواردی از جمله لزوم تهیه شناسنامه فرصتهای کارآفرینانه، استفاده از ظرفیت‌های راکد معادن، موازی کاری دستگاههای فرهنگی، شناسایی استعدادهای مدیریت، ایجاد کانونهای ارزیابی و توسعه مدیران، انحصاری بودن برخی اتحادیه های صنفی، کمبود فضای فرهنگی، بالا بودن مبلغ اظهارنامه مالیاتی اصناف، افزایش سود بانکی و عدم پرداخت وام به بهانه بخشنامه دولتی به اصناف اشاره داشتند.

توجه ویژه به جمعیت بالای فرهنگیان، فرسودگی مدارس و فضاهای آموزشی و قدیمی بودن تجهیزات، امهال و بخشودگی وامهای کشاورزی، نبود مرکز انتقال خون، نبود دستگاه ام آر آی، نبود کشتارگاه دام، لزوم ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان، ارائه آمارهای تصنعی و خلاف واقع از سوی برخی ادارات، لزوم اعتمادسازی با سامانه شفاف‌سازی در دستگاههای اجرایی استان، بسترسازی برای استفاده از نیروهای جهادی توانمند در دستگاههای اجرایی از دیگر مطالبی بود که مطرح شد.

نمایندگان اقشار مختلف همچنین، ضرورت ایجاد محل دپوی پساماندهای معدنی، پرداخت وامهای کمک به رونق تولید، لزوم تسریع در سامانه انتقال آب از غرب به شرق استان، قطی برق بخش کشاورزی، مالیات بر صندوق‌ها و موسسات خیریه و عام‌المنفعه، نبود درآمد پایدار در حوزه ورزش و عدم حمایت مالی صنایع و معادن از تیمهای ورزشی و فرسودگی مجموعه‌های ورزشی را مطرح کردند.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha