۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85203078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار همدان: نهضت ملی مسکن از اولویت‌های استان است

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم، یکی از اولویت‌های مهم این استان است که با انجام مشاور به نتیجه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "فرزاد تیموری" روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌های تابعه شهرستان ملایر اظهار داشت: در بسیاری از شهرهای استان به ویژه ملایر و شهرهای تابعه آن زمین برای الحاق توافق شده است.

وی با بیان اینکه در شهر زنگنه زمین به تعداد کافی تامین و در حال الحاق است، افزود: شهر زنگنه درخواست افزایش زمین دارد که بر اساس تعداد متقاضی و جمعیت، در بازنگری‌ها باید به دنبال اضافه شدن زمین باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان ادامه داد: برای مسکن مهر نیز در حوزه ارائه خدمات مورد نیاز، بخش زیادی توسط دستگاه‌های متولی انجام شده و اجرا و تکمیل باقیمانده خدمات، در اختیار دستگاه‌ متولی خاص قرار می‌گیرد.

تیموری بر لزوم مشخص شدن محدوده بافت فرسوده شهرها تا پایان شهریور تاکید کرد و افزود: ۱۰ شهرستان استان و یک شهر محدوده مصوب بافت تاریخی دارند و احیای بافت فرسوده باید توسط شهرداران جدی گرفته شود.

وی یادآور شد: کل پرونده‌های مربوط به کمیسیون ماده ۵ در سال ۱۴۰۰ بررسی شد و سال گذشته هر ۶ ماه پرونده‌ها صفر شد و بررسی پرونده‌ها در سال‌جاری، هر سه ماه یکبار مطرح و رای برای آنها می‌شود.

معاون استاندار همدان: نهضت ملی مسکن از اولویت‌های استان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان ضمن تاکید بر اینکه شهرداران باید مغایرت‌های موجود در پرونده‌ها را بررسی و تکمیل کنند، گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی صدور سند تک برگی برای اراضی کشور، ۹۹.۵ درصد از کل اراضی منابع طبیعی استان سند تک برگی صادر و در این زمینه قرارگاه صدور اسناد ثبتی تشکیل شد.

تیموری با تاکید بر اینکه شهرداران، بخشداران، ائمه جمعه و شوراهای اسلامی باید اطلاع‌رسانی لازم را نسبت به سنددار کردن املاک و ابنیه‌ها انجام دهند، بیان کرد: پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده ۵ می‌آیند، باید سند داشته باشند.

وی با بیان اینکه پهنه‌هایی که نیاز به تغییر کاربری دارند، باید با مسئولیت شهرداری‌ها انجام شود، یادآور شد: تمام توان کشور سنددار شدن اراضی طی چهار سال است و در این زمینه عزم جدی داریم و یک تکلیف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به تعیین پنج محله دارای بافت فرسوده در شهر ملایر، گفت: برای ۲ محله شمس‌آباد و سرجو ضوابط تعریف شده و برای سه محله امامزاده عبدالله(ع)، نفت سیاه(شهید زرینی) و جعفرآباد نیز به عنوان مناطق الحاقی پیگیری و مطالعات آن انجام شود.

تیموری با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن سهم بازآفرینی شهری مشخص شده، تاکید کرد: تسهیل‌گری باید اجرای طرح بازآفرینی صورت گیرد و مردم مشارکت کنند تا از نظر ایمنی وضعیت بافت‌های فرسوده را ارتقا دهیم.

وی همچنین ادامه داد: یک‌هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در قالب قیر رایگان به شهرداری‌های تابعه ملایر پرداخت شد.

معاون استاندار همدان: نهضت ملی مسکن از اولویت‌های استان است

۵۱۵ هکتار در فاز نخست به شهر ملایر الحاق می‌شود

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز به مجموعه اقدامات اثرگذار و موفق شهرداری‌های تابعه اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی از جمله محورهای قابل دفاع ۶ شهرداری و شهرداران این شهرستان است که میلیاردها تومان پروژه در دست اجرا دارند و در این ۲ سال دولت سیزدهم جزء بهترین‌ها بودند.

"سلمان اسماعیلی" اجرای نهضت آسفالت را نمونه بارز این اقدامات بارز شهرداران برشمرد و افزود: اجرای نهضت آسفالت سال گذشته ملایر بی‌سابقه بود و امسال نسبت به سال گذشته بالغ بر ۲۶۰ درصد رشد داشته و سه هزار میلیارد ریال آسفالت در پنج ماهه امسال اجرا شد.

وی اجرای این حجم از نهضت آسفالت را بی‌سابقه و یک اقدام تاریخی خواند و بیان کرد: نمونه بارز این اقدام جهادی، آسفالت پنج هزار مترمربع در روستای پیهان است که در طول انقلاب حتی یک متر آسفالت در این روستا اجرا نشده بود.

فرماندار ویژه ملایر طرح توسعه مجموعه تفریحی تپه مصلی سامن، طرح‌های بازآفرینی شهری در محله‌هایی همچون شهید زرینی، احداث مجموعه فرهنگی ۷۰۰ متری در محله شهید زرینی، هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها، معبرسازی، توسعه فضای سبز شهری و اجرای پروژه‌های فرهنگی و آموزشی در محله‌های کمتربرخوردار و حاشیه شهر را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: در مجموعه مسکن مهر ملایر یک مجموعه بزرگ فرهنگی احداث و عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز خواهد شد.

اطلس سرمایه‌گذاری ملایر در حال نهایی شدن است

اسماعیلی یادآور شد: با تلاش شهرداری مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد در دولت مردمی سیزدهم تکمیل خواهد شد و بزرگترین آبنمای کف‌خشک منطقه آماده افتتاح است.

وی ملایر را شهر جشنواره‌ها معرفی کرد و گفت: امسال جشنواره بی‌نظیر مبلمان منبت در نقاط مختلف شهرستان با استقبال بی‌نظیر مردم برگزار شد.

معاون استاندار همدان به نهایی شدن تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اشاره و بیان کرد: در این زمینه جزء اولین شهرها هستیم و هفته دولت پروژه سیتی‌ برندینگ و راهنمای جامع گردشگری رونمایی خواهد شد.

اسماعیلی افزود: علاوه بر این شهرداران منظومه تجاری تعریف کردند و در این راستا مجتمع بین‌المللی مرکز تجارت مبل و منبت سه هکتار ۱۴ هزار میلیارد ریال، پروژه تجاری راستان هشت میلیارد ریال، شهر لوازم خانگی و دیگر پروژه‌های تجاری در دست اقدام است.

وی نهضت ملی مسکن را یکی از مهمترین پروژه‌های شاخص این شهرستان برشمرد و ادامه داد: در فاز نخست ۵۱۵ هکتار به شهر ملایر الحاق خواهد شد و ۴۲ هکتار در شهر سامن، ۲۲ هکتار در اسلامشهر آق‌گل، ۳۰ هکتار در شهر جوکار و ۲ زمین ۳۰ هکتاری در شهر زنگنه برای الحاق معرفی شده است.

فرماندار ویژه ملایر گفت: در حال حاضر یک عملیات بزرگ عمرانی، فرهنگی و اقتصادی در شهرستان ملایر در حال انجام است و به واسطه این خدمات و اقدامات، مردم طعم شیرین خدمت را چشیده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست شهرداران ۶ شهر تابعه (ملایر؛ زنگنه؛ جوکار، سامن، اسلامشهر آق‌گل و ازندریان) مسایل و مشکلات در حوزه شهرداری‌ها همچون بافت فرسوده و تاریخی، مالیات بر ارزش افزوده، طرح تفصیلی، محله‌های بازآفرینی، صدور سند و اخذ تسهیلات در محلات بازآفرینی، کمبود نیروی انسانی، ایجاد صنایع تبدیلی، قیر و آسفالت و وجود بناهای تاریخی در شهرها را مطرح کردند.

همچنین نشست مشترک بررسی مسایل و مشکلات دهیاری‌ها و بخشداری‌ها با حضور بخشداران بخش مرکزی، جوکار، سامن و زند و دهیاران مراکز دهستان‌ها برگزار شد.

بازدید از سایت نهضت ملی مسکن ملایر، پروژه تعریض راه ملایر به اسلامشهر آق‌گل و نهضت ملی مسکن در دریاچه کوثر از دیگر برنامه‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با حضور مدیران کل دفتر امور فنی استانداری، امور شهری و شوراهای استانداری، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی و مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان به شهرستان ملایر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha