۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85203141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام روزانه ۳۰ دستگاه اتوبوس از قزوین به مرز مهران

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قزوین گفت: روزانه ۳۰ دستگاه اتوبوس با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی از قزوین عازم مرز مهران می شود.

علیرضا معیری پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا شب گذشته یک هزار و ۹۹ زائر توسط ۲۹ دستگاه اتوبوس عازم مرز مهران شده اند.

وی با اشاره به محدودیت ناوگان اتوبوس موجود در قزوین،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی سال های اخیر،‌ به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا و رکود حاکم بر وسایل حمل و نقل عمومی و عدم تولید داخل و همچنین واردات اتوبوس باعث شده تا امروز با محدودیت هایی در حوزه تامین اتوبوس مواجه شویم و به همین خاطر و طی مصوبات جلسات اخیر این اداره کل، تنها ناوگانی که قابلیت اعزام زائر به مرز مهران را با توجه به مشخصات فنی خودرو داشته باشند، برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تعداد اتوبوس های واجد شرایط اعزام به مرز مهران در قزوین بالغ بر ۹۰ دستگاه است که روزانه از این پس تا ۳۰ دستگاه به مرز مهران اعزام می شوند.

به گفته این مسوول امور حمل و نقل، با توجه به اینکه مابقی ناوگان موجود در سطح قزوین آماده خدمات رسانی به سایر خطوط، به ویژه تهران هستند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد اما در نهایت اولویت کار با اعزام زائران به مرز مهران است.

نرخ مصوب بلیت اتوبوس ها به شرکت های حمل و نقل اعلام شده است

معیری پور با اشاره به اینکه نرخ بلیت های اتوبوس از قزوین به مرز مهران مصوب و به شرکت های حمل و نقل مسافری نیز اعلام شده، افزود: بر همین اساس، نرخ بلیت اتوبوس های ۴۰ تا ۴۴ نفره برای هر زائر چهار میلیون و ۶۳۰ هزار ریال،‌ اتوبوس های ۳۰ تا ۳۳ نفر پنج میلیون و ۷۱۰ هزار ریال و اتوبوس های ۲۵ تا ۲۷ نفره نیز ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امسال یک اقدام ابتکارانه در قزوین برای اعزام زائران اربعین حسینی با کمک کمیته مردمی ستاد اربعین استان به عمل آمده که با هدف تسهیل در ارایه بلیت و ایجاد نظم و انضباط بیشتر، پیش ثبت نام زائران توسط کمیته مردمی ستاد اربعین مستقر در پایانه مسافربری قزوین فراهم شده تا زائران ضمن ثبت نام اولیه، بلافاصله کار تخصیص اتوبوس با حضور نمایندگان این اداره کل به انجام برسد و ۴۸ ساعت قبل از حرکت نیز از طریق پیامک زمان و ساعت حرکت اتوبوس به اطلاع زائران خواهد رسید.

معیری پور خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار دایم نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده در پایانه مسافربری قزوین، نظارت کامل و کافی بر انجام نرخ بلیت و رعایت مصوبات آن وجود دارد و در صورت هرگونه مشکل،‌ زائران می توانند به نمایندگان این اداره کل مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قزوین اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۴۱ نیز به صورت شبانه روزی آماده ثبت هرگونه شکایت و رخدادی در خصوص طرح اربعین حسینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha