هشدار کره شمالی به آمریکا همزمان با نشست سه جانبه سران واشنگتن، سئول و توکیو

تهران - ایرنا - کره شمالی به تازگی و همزمان با نشست سه جانبه سران واشنگتن، سئول و توکیو، آمریکایی را متهم به نقض حریم هوایی خود کرد و هشدار داد برای حفظ تمامیت ارضی، دست به هر اقدامی خواهد زد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سخنگوی ارتش کره شمالی روز جمعه همزمان با نشست سه جانبه سران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در کمپ دیوید شهر مریلند این اتهام را وارد کرده است.

کره شمالی گفته است یک پهپاد جاسوسی آمریکا روز پنج شنبه حریم هوایی منطقه انحصاری اقتصادی کره شمالی را سه بار به بهانه "نظارت هوایی" نقض کرده و سپس با تهدید جت های نظامی پیونگ یانگ عقب نشینی کرده است.

ارتش پیونگ یانگ این اقدامات نظامی تحریک کننده آمریکا را خطرناک خوانده و گفته است حریم هوایی منطقه انحصاری اقتصادی کره شمالی بخشی از تمامیت ارضی این کشور به شمار می رود و آماده است برای حفظ اقتدار آن دست به هر اقدامی بزند.

به گفته خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این کشور قرار است یک فروند شناور موشک انداز در این منطقه مستقر کند تا از هرگونه نقض مجدد حریم هوایی توسط پهپاد های آمریکایی جلوگیری کند.

این بیانیه پیش از نشست سه جانبه بایدن رئیس جمهوری آمریکا، نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا و رئیس جمهوری کره جنوبی یون سوک یول منتشر شد. سران این سه کشور قرار است در این نشست درباره تهدیدات هسته ای کره شمالی سند همکاری مشترک امضا کنند.

به گزارش ایرنا، کره شمالی ۱۹ تیر ۱۴۰۲ اعلام کرد یک پهپاد جاسوسی آمریکا حریم هوایی منطقه انحصاری اقتصادی کره شمالی در دریای ژاپن را هشت بار نقض کرده است.

کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و از اعضای کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور به آمریکا در مورد نقض مکرر حریم هوایی پیونگ یانگ هشدار داد. وی تاکید کرد که ارتش کره شمالی آماده است در پاسخ به تحریکات نظامی آمریکا وارد عمل شود.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی افزود هیچ تضمینی وجود ندارد که تصادفا پهپادهای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا مورد اصابت موشک های پیونگ یانگ قرار نگیرند و به آب های دریای شرق سقوط نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha