۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85204190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی: پهپادهای مسلح پیونگ یانگ تهدید جدیدی برای سئول است

تهران – ایرنا – سئول با ابراز نگرانی در مورد الگوبرداری کره شمالی از جنگ اوکراین و استفاده از پهپادهای تهاجمی، در نظر دارد ماه آینده فرماندهی عملیات پهپاد خود را راه اندازی کند.

به گزارش یکشنبه ایرنا از کوریا تایمز، افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ اوکراین، در کره جنوبی نیز بحث های امنیتی در این خصوص را برانگیخته است.

برخی کارشناسان ابراز نگرانی می کنند کره شمالی ممکن است از جنگ اوکراین الهام بگیرد و به این نتیجه برسد که پهپادهای تهاجمی می توانند روشی ارزان برای از بین بردن دشمنانش باشند. کارشناسان کره جنوبی برای خنثی کردن تهدید امنیتی جدید ناشی از پهپادهای کره شمالی، از دولت خود درخواست کرده اند یک استراتژی موثر ضد پهپاد معرفی کند و آن را در برنامه‌های دفاعی خود بگنجاند.

یون سوک جون، فرمانده بازنشسته نیروی دریایی کره جنوبی، این احتمال را در مقاله ای که دی ماه منتشر شد، مطرح کرد و نوشت: «مسلماً، کره شمالی در حال تماشای جنگ در اوکراین است و حداقل برخی از این درس‌ها را می‌آموزد...»

وی با استناد به گزارش رسانه‌ای درباره دستیابی کره شمالی به نوع جدیدی از پهپاد، مدعی شد جنگ اوکراین ممکن است به همسایه شمالی بیاموزد نگاهی تازه به کاربرد پهپادهای مسلح داشته باشد.

این فرمانده نظامی سابق کره جنوبی نوشت: «این نوع پهپادها با ارتفاع متوسط و با استقامت به احتمال زیاد قادرند ۴۰ ساعت کارایی داشته باشند و می توانند به جای ISR (اطلاعات، نظارت و شناسایی) برای اهداف تهاجمی استفاده شوند.»

کیم جونگ هو، پژوهشگر موسسه تحلیل‌های دفاعی کره در سئول نیز در این خصوص گفت کره شمالی تاکنون از پهپادها بیشتر برای اهداف شناسایی استفاده کرده است. اما خاطرنشان کرد تهدید پهپادهای کره شمالی، زمانی که این کشور تصمیم بگیرد پهپادهای مجهز به بمب یا سلاح های دیگر را مستقر کند، به سطح خطرناکی خواهد رسید.

کیم جونگ هو گفت: ما شواهدی پیدا کرده‌ایم که نشان می‌دهد کره شمالی شدیدا به پهپادها به‌عنوان یک سیستم تسلیحاتی مقرون‌به‌صرفه علاقه‌مند بوده و تلاش کرده است توانایی‌های شان را ارتقا دهد تا آنها را به سلاحی قوی‌تر تبدیل کند. گمان می‌رود تلاش‌های کره شمالی برای ارتقای پهپادها آغاز شده است.

کره جنوبی با ادعای این که پهپادهای کره شمالی تهدیدی فزاینده برای امنیت این کشور هستند، آماده می شود فرماندهی عملیات پهپاد خود را در نیمه های شهریور راه اندازی کند.

این واحد پهپادی زیر نظر وزیر دفاع ایجاد خواهد شد و یک مقام عمومی بر عملیات روزانه نظارت خواهد داشت. جزئیات دیگر این برنامه ناشناخته باقی مانده است.

یون سوک یول رئیس جمهورکره جنوبی نیز در این باره گفت فرماندهی عملیات پهپادها با "مسئولیت های عظیم" ایجاد خواهد شد و بر نیاز به قابلیت های قوی ضد پهپادی برای خنثی کردن تحرکات هوایی کره شمالی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha