به گزارش ایرنا، عادل مصدقی روز شنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان افزود: حمایت دولت سیزدهم و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشور ترکمنستان سبب شد روزانه ۱۴۰ کامیون ترانزیت بار از این پایانه جابجا شود.
وی همچنین از طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون خبر داد و گفت: در این طرح قرار است در برنامهای کوتاه مدت، کار بازسازی و نوسازی وضعیت موجود امکانات این پایانه مرزی، انجام شود.
به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانههای صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.
در سالهای اخیر با بهرهبرداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.
استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استانهای مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
رشد ۲ برابری بهسازی آسفالت راه روستایی در گلستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گلستان گفت: بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی این استان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل، ۲ برابر رشد داشته است.
به گفته وی، تاکنون توسط دولت سیزدهم ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی در ۲۰ روستای استان گلستان بهسازی و روکش آسفالت شده است.
مصدقی، رشد سه برابری در ارتقا و ساخت دوبرگردان های ایمن، تلاش برای بهره برداری طرح های راکد راهداری از جمله تقاطع غیرهمسطح فاضل آباد در شهرستان علی آبادکتول با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار ، هوشمندسازی با افزایش دوربین های نظارتی در محورهای ارتباطی، ایمن سازی مدارس حاشیه راههای ارتباطی را از جمله فعالیت های این اداره کل در ۲ سال اخیر برشمرد.
وی از ابلاغ ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای اجرای طرحهای راهداری در استان در چهار ماه ابتدای امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ درصد از این اعتبار برای اجرای طرحهای راهداری استان تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی هم برای طرحهای راهداری استان ابلاغ شده که در مرحله موافقت نامه آن در سازمان مدیریت و برنامهریزی است.
نظر شما