۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85203383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم گچساران آبی می شود

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85203383
۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم گچساران آبی می شود

گچساران- ایرنا -مدیر امور آب گچساران گفت: هم اکنون تامین آب ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان در قالب طرح های ساخت کانال ها و سامانه مدرن انتقال آب و ایستگاه پمپاژ آبرسانی در دست اجراست.

سید معصوم افضلی روز شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون طرح های آبیاری تراس چپ رودخانه خیرآباد، تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی، تامین آب اراضی امام زادهجعفر و خان احمد فاز ۱ و ۲، آبرسانی به اراضی دشت مور ، آبرسانی به دشت لیشتر ، کانال انتقال آبیاری رودبال و ایستگاه پمپاژ دژسلیمان در دست اجرا ست که برخی از آنها به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: تعمیرات ایستگاه پمپاژ آبرسانی پاکوه با اعتباری بیش از ۵۰میلیارد ریال، طرح تعمیرات ابنیه ایستگاه های پمپاژ شبکه اصلی دشت لیشتر، ساماندهی رودخانه فصلی و کانال هدایت

سیلاب در روستای پشه کان،طرح عمرانی محوطه سازی و مهار و ریزش برداری تکیه گاه راست سد کوثر و تکمیل خط انتقال آب تا اراضی منطقه آبرزی از دیگر طرح های در دست اجرا در حوزه آب است.

افضلی ابراز کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های آبی این شهرستان در سال جاری نیاز است که در صورت تامین اعتبار بخشی از این طرح ها امسال و سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت تامین این میزان اعتبار بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق مختلف این شهرستان از حالت دیم خارج شده و به زیر کشت آبی می رود و با اجرای این طرح های آبی ، برای ۱۰ هزار نفر بطور مستقیم در شهرستان اشتغال ایجاد خواهد شد.

یکهزارو ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبی گچساران در سال گذشته هزینه شد

افضلی اظهار کرد: یکهزارو ۲۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته اعتبار به امور آب گچساران اختصاص داده شد که تمام این اعتبارات در طرح های عمرانی جذب شدند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی در حوزه آب در این شهرستان انجام شد افزود: در سال ۱۴۰۱ یکی از پبشرفته ترین دستگاه CTD (پایش منابع آب)در گچساران رونمایی شد.

افضلی ادامه داد: با استفاده از این دستگاه پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب، مورد سنجش قرار گرفته و نمونه‏ برداری آب و رسوب نیز انجام می‏ شود.

سه هزار میلیارد ریال اعتبار دور دوم سفر رئیس جمهور برای طرح های آبی

مدیر امور آب گچساران گفت: بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار در مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان برای این طرح ها مصوب شد.

وی افزود: مطالعه طرح تامین آب اراضی دیل، آرو، پوراژ ،مارین تا شامبرکان از طریق ساخت سد چرزو که بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را زیر پوشش خواهد داشت ضروری است که این طرح ها وارد عملیات مطالعات فاز ۱و۲ شده است.

افضلی ابراز کرد: آگهی ارزیابی کیفی برای انتخاب خدمات مشاوره جهت مطالعات مرحله اول و دوم تامین آب اراضی کشاورزی و صنعت دشت خشاب و بلیسک از طریق ساخت سد بر روی رودخانه کمبل از جمله کارهای در دست اقدام این شرکت در شهرستان است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha