بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های آبی گچساران نیاز است

گچساران - ایرنا- رئیس اداره امور آب گچساران گفت: بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و طرح های پیشنهادی آبی این شهرستان در سالجاری نیاز است.

سید معصوم افضلی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تامین این میزان اعتبار بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق مختلف این شهرستان از حالت دیم خارج و آبی خواهد شد.

وی بیان کرد: آبرسانی فاز دوم دشت امامزاده جعفر و خان احمدها هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد در دست اجراست که با تکمیل این طرح آبی بیش از سه هزارو ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی خواهد شد.

افضلی ادامه داد: برای تکمیل این طرح آبی بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به طرح تامین آب یکهزارو ۱۳۰ هکتار از اراضی تنگ انگشترک وآبرزی اظهار کرد: هم اکنون با پیمانکار اجرایی طرح تامین آب تنگ انگشترک و آبرزی خاتمه پیمان شده و پیمانکار در حال رفع نواقصات باقیمانده برای تحویل موقت این طرح آبی است.

افضلی افزود: در صورت تکمیل خط انتقال فرعی سه این طرح آبی از سوی جهاد کشاورزی، این طرح می‌تواند ۲۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی را آبیاری بارانی تحت فشار کند.

وی بیان کرد: برای تکمیل عملیات اجرایی این طرح شرکت آب منطقه ای اقدام به برگزاری مناقصه به میزان ۲۵۳میلیارد ریال برای تکمیل خط انتقال آب تا اراضی منطقه آبرزی کرده است.

افضلی ادامه داد: همچنین برای تهیه و خرید لوله های پلی اتیلن و اتصالات و شیرآلات این طرح آبی ۵۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده که هم اکنون آگهی فراخوان مناقصه آن انجام و بزودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد.

رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار از محل استانی، نفت و گاز، مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار نماینده و ستاد بحران به این پروژه اختصاص داده شد.
افضلی عنوان کرد: طرح آبرسانی به یکهزارو۲۰۰ هکتار از اراضی دشت مور از دیگر طرح های آبی شهرستان است که بزودی برای انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آن آگهی فراخوان مناقصه عمومی برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح عمرانی محوطه سازی سد کوثر شامل ساختمان نگهبانی، جداول، دیوار کشی و فنس کشی محدوده سد کوثر با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال و مهار و ریزش برداری تکیه گاه راست سد کوثر هم اکنون با اعتباری بیش از ۱۶۵ میلیارد ریال از محل پدافند غیرعامل با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

افضلی ادامه داد: همچنین طرح تعمیرات ابنیه ایستگاه های پمپاژ شبکه اصلی دشت لیشتر با اعتباری بیش از ۶۳۰میلیارد ریال از اعتبارات ملی و مسئولیت های اجتماعی و ساماندهی رودخانه فصلی و کانال هدایت سیلاب در روستای پشه با اعتبار پنج میلیارد ریال در دست اجراست.

افضلی تصریح کرد: تعمیرات ایستگاه پمپاژ آبرسانی پاکوه با اعتباری بیش از ۵۰میلیارد ریال در حال انجام است که برای تکمیل این طرح آبی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: مطالعه طرح تامین آب اراضی دیل ، آرو، پوراژ ،مارین تا شامبرکان از طریق ساخت سد چرزو که بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را زیر پوشش خواهد داشت ضروری است که این امر نیازمند اخذ کد اجرایی برای مطالعات فاز ۱و۲و اعتبارات است.

افضلی ابراز کرد: آگهی ارزیابی کیفی برای انتخاب خدمات مشاوره جهت مطالعات مرحله اول و دوم تامین آب اراضی کشاورزی و صنعت دشت خشاب و بلیسک از طریق ساخت سد بر روی رودخانه کمبل از جمله کارهای در دست اقدام این شرکت در شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha