شهرک صنفی همدان با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به نتیجه رسید

همدان-ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک صنفی صنعتی بوعلی یک مرکز تجاری و قطب منطقه است و این طرح مردمی و دولتی با ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حمیدرضا حاجی بابائی" روز شنبه در آیین بهره برداری از شهرک صنفی صنعتی بوعلی اظهار داشت: بهره برداری از شهرک صنفی صنعتی بوعلی در پایتخت تاریخ تمدن ایران زمین نتیجه تفکر، تعقل بازاریان و نوع نگاه آنها به بازار غرب تا نجف اشرف است.

وی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در همدان گفت: به زودی طرح های بزرگ ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومانی به صورت سلسله وار در این استان افتتاح می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایجاد و راه اندازی این طرح ها نقش اصلی بر عهده مردم است.

حاجی بابائی گفت: در بازدید از ۱۸ کارخانه همدان مشخص شد که این واحدها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کارگر فعال و فنی نیاز دارند.

وی یادآوری کرد: ۱۵۴ کارخانه راکد ۲ سال گذشته در استان همدان بازسازی، احیا و راه افتاده است.

حاجی بابائی افزود: راه آهن همدان - ملایر به طول ۷۵ کیلومتر در حال اجرا است و از این خط ریلی ۱۰ کیلومتر باقی مانده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ هکتار زمین تا سال گذشته به شهرک فناوری اختصاص یافته بود اما امسال ۵۰۰ هکتار به شهرک فناوری همدان افزوده شده که می تواند به پایلوت کشور تبدیل شود.

وی افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن باید همیشه در قله باشد و افتتاح این طرح ها در راستای این هدف است.

حاجی بابائی افزود: بازاریان باید از بازار داخلی و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، پمپاژ قدرت و تدبیر را تا نجف داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این آیین گفت: شهرک کنونی در ۵۰ هکتار زمین راه اندازی شده که از این میزان ۳۰ هکتار امروز بهره برداری شد.

"سید مجتبی حسینی" اظهار داشت: اجرای این طرح از ۱۰ سال پیش آغاز شد و تا ۲ سال پیش پیشرفت چندانی نداشت.

وی افزود: مشی دولت ایران قوی اتمام طرح های نیمه تمام است که در این راستا طی ۲ سال گذشته تکمیل شهرک صنفی و صنعتی شتاب گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار داشت: محل فعالیت صنف هایی همچون لوازم خانگی، خوار و بار و بنکدار و صنایع دستی در این شهرک جانمایی شده است و با تکمیل ۲۰ هکتار دیگر ۲ صنف دیگر در این محل مستقر می شود.

حسینی تاکید کرد: ایجاد این شهرک ها در مدیریت بارگیری، حمل و نقل، مدیریت ترافیک، تسهیل در فروش اجناس موثر است.

افتتاح شهرک صنفی کارگاهی، آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا، بازدید ازچند طرح تولیدی و صنعتی و دیدار و گفت و گو با فعالان اقتصادی از برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در کهن دیار همدان است.

در حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان همدان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha