۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85203450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر صمت: ۳۹۸ شهرک صنعتی در کشور فعال است

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85203450
معاون وزیر صمت: ۳۹۸ شهرک صنعتی در کشور فعال است

همدان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۳۹۸ شهرک صنعتی فعال در کشور داریم که برای ایجاد و استقرار واحدها پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "فرشاد مقیمی" روز شنبه در آئین بهره‌برداری فاز نخست شهرک صنفی- صنعتی بوعلی ۲ همدان با حضور وزیر صمت، اظهار داشت: به علت قرار داشتن شهرک‌های صنعتی در خارج از محدوده شهری، میزان استقبال در این شهرک‌ها اندک است.

وی افزود: یکی از زیباترین و موفق‌ترین مشارکت بین بخش خصوصی و دولتی در این شهرک اتفاق افتاده که نتیجه آن نیز موفق بوده است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: همکاری اتحادیه و اتاق اصناف در کنار شرکت شهرک‌ها دنبال شد و از ایده و نظر بخش خصوصی در طراحی این شهرک و دیگر موارد نظیر تعریض معابر، محل بارانداز، مکان و محل استقرار استفاده شد.

مقیمی ادامه داد: باید تجربه ایجاد این شهرک به سایر نقاط کشور انتقال یابد که در این راستا از اعضای اتاق اصناف تهران دعوت شده از این زیر ساخت بازدید کنند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ واحد این شهرک به بنکداران تحویل شده است، گفت: همچنین در بخش ورودی شهرک ۱۰۰ واحد برای کیف و کفش پیش بینی شده که ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

معاون وزیر صمت: ۳۹۸ شهرک صنعتی در کشور فعال است

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: برای استقرار واحدهای پوشاک نیز کارها ادامه دارد و در سفر رییس جمهور به همدان با استقرار ۱۰۰ واحد صنایع سفال در این محل موافقت شد.

مقیمی به وجود سه میلیون و ۲۵۰ هزار صنف در کشور اشاره و تاکید کرد: این صنوف شامل ۶۰۰ هزار واحد تولیدی، ۶۰۰ هزار واحد خدمات فنی، ۶۰۰ هزار واحد خدماتی و یک میلیون و ۲۵۰ توزیعی است.

به گفته وی؛ همدان دارای شهرک تخصصی کشمش، مبل و منبت، فناوری و منطقه ویژه اقتصادی است و برای شهرک تخصصی سیر تملک اراضی و دریافت مجوزها در حال انجام است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد این شهرک صنفی هزینه شده که ۹ هزار میلیارد تومان آن را اصناف پرداخت کردند و مجموعه دولت یک هزار میلیارد تومان منابع مالی تزریق کرد و علاوه بر تزریق اعتبار، پیگیری لازم برای دریافت مجوزها را داشته است.

مقیمی با بیان اینکه توسعه شهرک دنبال می‌شود، یادآور شد: ایجاد این شهرک، مدل و الگو برای سایر استان‌ها، خوشه‌سازی و پشتیبانی از آنها برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این منطقه در دستور کار است تا سایر صنوف برای حضور در این منطقه استقبال کنند.

افتتاح شهرک صنفی کارگاهی، آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا، بازدید ازچند طرح تولیدی و صنعتی و دیدار و گفت و گو با فعالان اقتصادی از برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در کهن دیار همدان است.

در حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان همدان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha