طرح جوایز ملی ادبی و هنری با نام مفاخر چهارمحال و بختیاری در حال تدوین است 

شهرکرد-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح ۲ جایزه ملی ادبی و یک جایزه ملی هنری با نام مفاخر استان در مرحله تدوین است، گفت: تلاش می‌شود با این اقدام، هویت و فرهنگ بومی و محلی استان در سطح ملی معرفی شود. 

به گزارش ایرنا، پیام احمدی روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان افزود: یکی از اقدامات مناسب فرهنگی در سال ۱۴۰۲ تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان است که راه‌اندازی آن پس از سال‌ها وقفه شکل گرفته است.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان تاکید کرد: در این سفر تدوین سه جایزه ملی با نام مفاخر چهارمحال و بختیاری ارائه شد که از آن جمله می‌توان به جایزه ادبیات آیینی میرزا نورالله عمان سامانی، جایزه ادبیات بومی و محلی حیدرعلی طالب‌پور و جایزه هنرهای تجسمی سید ضیاءالدین امامی دهکردی در حوزه هنرهای تجسمی اشاره کرد.

احمدی یادآور شد: طرح تدوین این سه جایزه ملی در معاونت فرهنگی وزارت در حال پیگیری است و اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه شهرکرد می‌تواند مُقوِم و کمک‌کننده این هدف مهم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توجه بیشتر به آثار و مفاخر فرهنگی استان و به ویژه شهرستان‌های مختلف در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: تلاش آن است تا برپایی رویدادها و برنامه‌های فرهنگی شرایط برای معرفی هر چه‌بهتر این شخصیت‌ها و آثارشان در سطح ملی فراهم شده و از این رهگذر هویت بومی و محلی استان نیز در کشور نمود بیشتری داشته باشد.

احمدی احداث کتابخانه مرکزی شهرکرد را یادآور شد و گفت: این موضوع در سفر وزیر به استان به عنوان یکی از مطالبات جدی در بیان نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و با توجه به آنکه پیش از سفر، پیگیری‌ها در این مورد انجام شده بود، رسیدگی به آن پس از سفر وزیر در اولویت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است، که عمان سامانی از شاعران برجسته آیینی ، مرحوم حیدر طالب‌پور بروجنی از شاعران معاصر با رویکرد توجه به ادبیات بومی و مرحوم ضیاءالدین امامی دهکردی از نقاشان برجسته معاصر استان در زمره مفاخر این منطقه قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha