۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85204256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس هوایی گلستان زن باردار گنبدی را از خطر مرگ نجات داد

گرگان - ایرنا - رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان برای نجات ۲ بیمار ساکن شرق استان پرواز کرد و آنان را تحویل مرکز درمانی داد که یکی از آن‌ها زن باردار گنبدی بود.

به گزارش روابط عمومی اورژانس گلستان، محمدجواد مقسمی روز یکشنبه اظهار کرد: در اولین عملیات، خانمی که پنج ماهه فرزندی را حامله بود، در یک تصادف دچار مصدومیت شدید شد که برای نجات جان کودک و مادر، بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: همکاران ما در تیم امداد و نجات هوایی این مرکز، بیمار و مصدوم را در روستای آی‌تمر گنبدکاووس تحویل گرفته و به بیمارستان شهید مطهری این شهر منتقل کردند که خوشبختانه شرایط مادر و فرزند داخل رحم او مساعد است.

وی یادآور شد: در دومین عملیات، طی درخواستی از بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس، برای انتقال بیمار ۴۷ ساله بدحال با تشخیص سکته حاد قلبی، بالگرد اورژانس ۱۱۵ به این مرکز درمانی اعزام شد.

مقسمی افزود: فرد بیمار با اعمال احیای قلبی ریوی، در طول مسیر هوایی، به سلامت تحویل کادر درمان بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان شد.

وی اضافه کرد: در تیر ماه امسال نیز در مجموع پنج سورتی پرواز برای امدادرسانی به مصدومان و مجروحان و بیماران نیازمند انجام شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی گلستان گفت: برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی، کاروان ۱۵ نفره این اورژانس با پنج دستگاه آمبولانس به مرز مهران اعزام شدند.

وی افزود: اعضای این تیم اعزامی، کارشناس فوریت پزشکی هستند و تا ۱۸ شهریور ماه در مناطق مورد نظر حضور خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha