فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمده‌ترین مشکل اورژانس گلستان است

گرگان - ایرنا - رییس مرکز فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی (اورژانس ۱۱۵) گلستان گفت : فرسودگی آمبولانس‌ها، ناوگان حمل و نقل و برخی از تجهیزات، عمده‌ترین مشکل این بخش خدماتی از حوزه بهداشت و درمان استان است.

محمدجواد مقسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با رایزنی و مذاکرات با رییس سازمان اورژانس کشور و در صورت واردات آمبولانس در سال جاری به کشور، تعدادی از آن ها به گلستان اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تجهیزات، تا حد امکان لوازم موردنیاز در پایگاه‌ها وجود دارد و به لحاظ نیرو ظرفیت خوبی در استان ایجاد شد به طوری که از پنج نیرو در هر پایگاه در ۲ سال قبل، اکنون به ۹ نیرو(معادل استاندارد کشور) رساندیم تا بر دغدغه های موجود بکاهد.

رییس اورژانس ۱۱۵ گلستان یادآور شد: وضعیت نیروها در حدی است که تیم‌های واکنش سریع و اضافی را در قالب اتوبوس آمبولانس را آماده‌باش داریم تا در صورت بروز حادثه عمده، مصدومان را امدادرسانی کنیم.

مقسمی افزود: در زمینه گسترش و راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ که طی ۲ سال اخیر بیشتر با کمک خیرین احداث شده، وضعیت قابل قبولی داریم، به طوری که در همین مدت، ۱۰ پایگاه احداث شده است.

وی ادامه داد: اکنون به فاصله هر ۱۵ کیلومتر یک پایگاه جاده‌ای و در شهرها در حد استاندارد براساس جمعیت ساکن، پایگاه وجود دارد که گرگان و گنبدکاووس به ترتیب ۱۰ و ۱۱ پایگاه فعال هستند و وضعیت ملکی پایگاه‌ها هم خوب است و از حالت کانکس خارج شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه امداد هوایی، اکنون یک پایگاه امداد هوایی در گرگان با یک فروند بالگرد مدرن وجود دارد که به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۰ ماموریت امداد هوایی انجام می‌دهد.

رییس اورژانس ۱۱۵ گلستان ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما در استان، آموزش و ارتقای فنی همکاران ماست که براساس برنامه سازمان مرکزی، پس از ایام کرونا، در سال جاری، دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

مقسمی اضافه کرد: زمان رسیدن همکاران ما از زمان اعلام تا سرصحنه حوادث،  در شهرها هشت دقیقه و در جاده‌ها ۱۵ دقیقه است که این زمان‌ها مطابق استانداردهای تعریف شده ملی است.

گلستان دارای ۶۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ است، که ۲۴ پایگاه شهری، ۳۷ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه سیار (اتوبوس آمبولانس) هستند.

اورژانس ۱۱۵ گلستان در مجموع متوسط بطور ماهانه هشت هزار و ۶۵۰ ماموریت انجام می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha