۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85594397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارداد پژوهش ۱۰۰ میلیارد ریالی دانشگاه کشاورزی گرگان با بخش صنعت

گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به ورود اساتید این دانشگاه برای حل معضلات و مشکلات جامعه، گفت: امسال رقم قراردادهای اجرایی و پژوهشی این مرکز آموزش عالی با بخش صنعت و دستگاه‌های اجرایی به ۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

شعبان شتایی روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در بخش‌های گوناگون از جمله خلیج گرگان، آتش‌سوزی، گرد و غبار، پسماند و پالایش نفتی ایده‌ها و طرح‌های تخصصی خود را ارائه کرده و کارهای اجرایی و مطالعاتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه قراردادهای پژوهشی و اجرایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال بود، افزود: برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و قرادادهای مطالعاتی و اجرایی با بخش صنعت در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی این دانشگاه، برگزاری دوره‌های مهارتی است، تاکید کرد: دانشگاه مهارت‌محور یکی از شعارهای اصلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی است و در این بخش تامین زیرساخت‌ها و برگزاری دوره‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

شتایی اضافه کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان سال گذشته با برگزاری نزدیک به ۲۵۰ دوره تخصصی و عمومی جزو پنج دانشگاه برتر کشور در برگزاری دوره‌های مهارتی قرار گرفت.

وی ایجاد گلخانه جدید صنعتی، راه‌اندازی دو مزرعه بزرگ پرورش ماهی، فرآوری گیاهان دارویی، فرآوری گوشت برای آشنایی دانشجویان صنایع غذایی با تولیدات این بخش، راه‌اندازی و بازسازی مجدد واحدهای تحقیقات علوم دامی را از جمله اقدامات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سال گذشته با هدف افزایش توانمندی عملی دانشجویان و کمک به آنها برای ورود به بازار کار برشمرد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هدایت دانشجویان به سمت کارآفرینی را یکی از اهداف این دانشگاه دانست و گفت: در همین راستا مزرعه‌های کارآفرینی برای کسب و کار دانشجویان راه‌اندازی شده است.

شتایی به میزان اشتغالزایی رشته‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اشاره کرد و توضیح داد: اشتغال به کار تا حد زیادی به دانشجو بستگی دارد اما در مجموع ۷۰ درصد دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی دارای بازار کار خصوصی، جذب بازار کار می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha