غربالگری ۵۸ هزار کودک در استان مرکزی هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی گفت: غربالگری ۵۸ هزار کودک سه تا ۶ سال در این استان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم، هدفگذاری شد.

«امیرحجت نوروزی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۷۶ پایگاه برای اجرای طرح غربالگری چشم در استان به شکل رایگان در مراکز زیرپوشش بهزیستی، پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح از خردادماه آغاز شده و تا بهمن‌ماه ادامه دارد، افزود: سه‌هزار و ۴۰۰ کودک تاکنون در پایگاه‌های غربالگری توسط کارشناسان مربوطه سنجش شدند.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در اجرای این طرح ۸۰ مربی غربالگری در سطح یک، ۱۶ متخصص بینایی شناس( اپتومتریست) در سطح ۲ و چهار چشم پزشک در سطح سه، با اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی همکاری دارند.

نوروزی افزود: ۵۰ هزار و ۹۶۱ کودک سال گذشته در غربالگری چشم شرکت کردند که از این تعداد، یک‌هزار و ۷۷۶ کودک مشکوک، ۲۸۱ کودک مبتلا به تنبلی چشم و ۶۷۹ کودک نیز به سایر اختلالات بینایی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه، طرح غربالگری اختلالات چشم از سال ۱۳۷۵ در سازمان بهزیستی کشور آغاز شد و از برنامه‌های موفق این سازمان است، گفت: تنبلی چشم عارضه‌ای است که اگر در زمان طلایی شناسایی و درمان نشود می‌تواند منجر به معلولیت بینایی کودک شود به همین دلیل لازم است خانواده‌ها نسبت به غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ ساله اقدام کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha