۶۰ درصد جمعیت مازندران از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند

ساری- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت که از مجموع سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت این استان، هم اکنون ۶۰ درصد آنان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

سیدرضا کاظمی‌نیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان که در بخش درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در ۲ بخش بستری و سرپایی به بیمه شدگان زیرپوشش خدمات ارائه می دهد، افزود: هم اکنون ۴۹۵ تخت بستری و ویژه شامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصیص ولی عصر قایم شهر، رازی چالوس، شفای بابلسر، بوعلی نکا و حکمت ساری به بیمه شدگان خدمات ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در بیمارستان فوق تخصصی قائم شهر اقدامات تخصصی ویژه شامل جراحی قلب باز، آنژیوگرافی، آنژوپلاستی عروق مغزی، قلبی و محیطی، سنگ شکن، سونوگرافی و تصویربرداری س تی اسکن و ام آر آی به بیمه شدگان زیوشش سازمان تامین اجتماعی خدمات ارائه می شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مازندران در بخش سرپایی نیز با ۱۴ درمانگاه شامل سه پلی کلینیک، ۶ درمانگاه تخصصی، پنج درمانگاه عمومی به جامعه هدف خدمات ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: مراکز زیرپوشش این نهاد در طول سال در مجموع به ۳۶ هزار مورد بستری و چهار میلیون مورد مراجعه سرپایی خدمات ارایه می دهند.

۶۰ درصد جمعیت مازندران از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: در حوزه درمان غیرمستقیم نیز این نهاد با ۲ هزار و ۴۸۹ موسسه طرف قرارداد است و در طول سال خدمات مختلفی به بیمه شدگان زیرپوشش ارائه می شود.

کاظمی‌نیا تصریح کرد: مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران در ۲ سال گذشته اقدامات مهمی را برای تجهیز و گسترش مراکز درمانی در سطح استان انجام داده است و در بحث طرح های بیمارستان کوچک مقیاس نیز سه طرح در شهرهای بابلسر، ساری و نکا با ۱۴ هزار و ۷۲ مترمربع مساحت در حال انجام است.

وی افزود: این طرح ها قرار است به سطح استاندارد ۶۴ تخت وزارت بهداشت برسد و طبق برنامه زمانبندی شده این طرح ها در حال تکمیل است و تا نیمه اول سال ۱۴۰۲، فاز ساختمانی این سه طرح به اتمام می رسد.

این مقام مسوول ادامه داد: در راستای افزایش تخت های بستری نیز در ۲ سال گذشته در بیمارستان فوق تخصیصی ولی عصر قائم شهر، ۶۰ درصد به ظرفیت تخت های بستری شامل ۵۰ تخت بستری و ۱۰ تخت سی سی یو به ظرفیت تخت بستری در این بیمارستان افزوده شده و هم کانون شمار تخت های بستری این مرکز درمانی از ۲۵۵ تخت به ۳۱۵ تخت فعال افزایش یافته است.

کاظمی نیا، از خرید زمین به منطور احداث درمانگاه در شهرستان فریدونکنار خبر داد و گفت که برای ساخت درمانگاه در این شهرستان ۲ هزار متر مربع زمین با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری شده است.

وی بازسازی طبق زیرین ساختمان کمیسیون پزشکی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و تعین تکلیف فضا و زمین برای اجرای طرح توسعه درمانگاه تخصصی بیمارستان رازی چالوس را از جمله اقدمات صورت گرفته در ۲ سال گذشته دولت مردمی سیزدهم در مازندران عنوان کرد و گفت که این اقدامات با هدف افزایش فضاهای مراکز ملکی جهت ارایه خدمات به بیمه شدگان زیرپوشش صورت گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندرانگفت: در ۲ سال گذشته برای تقویت تجهیزات پزشکی نیز با صرف ۱۶۲ میلیارد ریال اعتبار نسبت به خرید از جمله ۱۰ دستگاه مونیتورینگ و چهار دستگاه بیهوشی برای مراکز درمانی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی مازندران هزینه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha