اشتغالزایی ۶۰۰ نفری با افتتاح طرح‌های هفته دولت در بخش فشافویه ری

شهرری - ایرنا - بخشدار فشافویه از توابع شهرستان ری اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۱۰ طرح عمرانی با ظرفیت اشتغالزایی ۶۰۰ نفر و ۱۰هزار و یکصد میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا، هادی حسین خانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ عنوان طرح طی هفته دولت در این بخش به بهره برداری می رسد که این طرح ها از صنعتی تا زیرساختی و پایش تصویری را شامل می شود.

وی در مورد نحوه تامین آب فشافویه هم گفت: از سال پیش که سد فشاویه سندش به نام دولت خورد و حقابه کشاورزان داده شد؛ این مهم رونق کشاورزی را در این بخش به همراه داشته است.

این مسئول افزود: تعدادی چاه در فشافویه وجود دارد که آب شهر، روستاها و ندامتگاه را تامین می کند اما اداره برق بدون هماهنگی قطعی برق داشت؛ گاهی تا هفت حلقه چاه از دسترس خارج شد اما مدیریت کردیم و با اینکه کاهش فشار آب داشتیم، قطعی آب اتفاق نیفتاد.

حسین خانی ادامه داد: با دستور مقام قضایی انشعابات غیرمجاز شناسایی شده و با حضور دستگاه انتظامی این انشعابات که ۳۸ مورد آن جدی است، قطع می شود تا مشکلات کمتر شود.

وی گفت: رویه غلط اتصال پمب به شبکه آب این تصور ایجاد شد که آب قطع وبرای حل این معضل باید مخزنی بین پمب آب و شبکه ایجاد شود و این کار در حال انجام است.

یک سوم املاکی های فشافویه غیرمجاز است

بخشدار فشافویه گفت: جلسه ای با اتحادیه املاک داشتیم و مشخص شد که یک سوم واحدهای صنفی مشاوران املاک این بخش غیرمجاز هستند؛ صاحبان این واحدها با انواع و اقسام ترفندها اتحادیه را دور می زنند و تخلف می کنند.

حسین خانی در مورد طرح هادی روستاهای فشافویه هم اظهار داشت: طرح هادی روستاهای ما باید مدنظر قرار گیرد؛ یک روستایی داشتیم که بیش از ۲۰ سال طرح هادی آن بازنگری نشده بود اما با تمهیداتی که انجام شد به زودی طرح هادی جدیدی ابلاغ می شود.

وی پیرامون حوزه ورزش بخش فشافویه خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت شهرستان برای هیات ها استفاده شود و حداکثر خدمات را به ورزشکاران بدهیم.

این مسئول ادامه داد: امکانات و زیرساخت های روستاها و هم شهر حسن آباد فشافویه در حوزه ورزش کامل است با این وجود ۲ سالنی که مشمول ماده ۸۸ و به بخش خصوصی داده شد هم با قول مساعد مدیرکل ورزش استان تهران به مردم باز می گردد.

حسین خانی در مورد وضعیت راه های بخش آباد فشافویه افزود: راه های فشافویه به اندازه محورهای مواصلاتی یک استان است و قول مساعد از وزارت گرفتیم که این جاده ها ساماندهی، تعریض و بهسازی شود؛ به طور مثال برای جاده چرمشهر روکش آسفالت و آسفالت ریزی و تعریض ۶ کیلومتر اول در حال انجام است.

وی در مورد حمل و نقل عمومی هم گفت که شهرداری حسن آباد ۱۵ دستگاه مینی بوس را خریداری کرده است و در بخش حمل و نقل ریلی جانمایی انجام شده و ایستگاه راه آهن به زودی ایجاد می شود.

بخشدار فشافویه در مورد احداث مترو در این بخش اظهار داشت: مترو هم مطالعاتش باید انجام شود و پیگیر هستیم از کهریزک تا فشافویه از روی زمین مترو زده شود تا هزینه ها کاهش یابد.

آخرین خبر از پروژه دام گستر

وی در مورد پروژه دام گستر فشافویه و تخریب دامداری های غیرمجاز هم گفت: دام گستر توسط دولت برای تجمیع دامداری ها احداث شد و ۲۲۶ واحد مجاز در این مجموعه تولید شیر، دام و علوفه دارند.

حسین خانی توضیح داد: تا اینجا مشکلی نبود اما این ماجرا به بیراهه رفت؛ قرار بود بدون هزینه انتقال دامداری ها صورت بگیرد اما پول گرفته و انواع و اقسام مشکلات از دادن زمین و پول در دام گستر انجام شد و بسیاری از افرادر غیرمرتبط با دامداری از نهادهای مختلف ساخت و ساز غیرمجاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما هر قسمت دام گستر که دست می گذاریم و بخواهیم تخریبی انجام بدهیم باید یک دادگاه برویم؛ سال پیش چهار تخریب داشتیم و دادگاه رفتیم اما ترسی از این موضوع نداریم و با ساخت و سازغیرمجاز در این مجموعه برخورد می‌کنیم اما نیاز به کمک رسانه ها داریم.

بخشدار فشافویه ادامه داد: ما فقط یک مجموعه دام گستر نداریم و یک سری تخلفات دیگر در بخش دیده شده که با همکاری و هماهنگی با دستگاه قضایی به سراغ آنها هم خواهیم رفت.

این مسئول اضافه کرد: در برخی تخریب ها با اراذل و اوباش درگیری داشتیم و نمی توانستیم امنیت جانی خبرنگاران را به خطر بیاندازیم؛ حتی با خود فرمانده فراجا هماهنگ کردیم تا تخریب ساخت و سازغیرمجاز در دام گستر انجام شود.

وی یادآور شد: تمام ساخت و سازهایی که در حوزه شهر حسن آباد فشافویه و هم بخش به تمامی دستگاه ها اعلام و استعلام گرفتیم و عکسبرداری هوایی شده است.

حسین خانی در مورد اتوبوس هایی که شهرداری تهران به فشافویه داد و مشکل فنی داشت هم گفت: در این مورد با شهردار تهران شخصا صحبت کردم و قول دادند که اتوبوس به ما بدهند اما فعلا عمل نکرده اند.

وی در مورد سگ های ولگرد و بدون صاحب اظهار داشت: این موضوع را بیشتر در کهریزک داریم اما در فشافویه و به ویژه روستاها نسبت به جمع اوری و نگهداری این سگ ها اقدام کرده و می کنیم؛ یک مورد هاری هم در روستا داشتیم.

حسین خانی در مورد استفاده از آب سد ماملو یادآور شد: واقعیت این است که آبفا بودجه ای در این زمینه ندارد و خیلی ها هم می گویند که آبی ماملو ندارد که به فشافویه برسد اما ما پیگیر هستیم.

بخش فشافویه به مرکزیت شهر حسن آباد در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان ری در مسیر جاده قدیم تهران – قم واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha