۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85204673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی کره جنوبی از بروز تاثیرات بحران ملک در چین بر اقتصاد این کشور

تهران- ایرنا- با عمیق شدن بحران ملک در چین همراه با نگرانی‌های فزاینده از حرکت اقتصاد این کشور به سمت کاهش تورم، نگرانی‌هایی در مورد تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی و در نهایت بر اقتصاد کره جنوبی رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از کوریا تایمز، این نگرانی ها در روزهای اخیر وخیم تر شده است زیراهفته گذشته، شرکت عظیم املاک «اِوِرگِراند» در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده تا از محافظت‌های قانونی بهره‌مند شود.
بر اساس این گزارش، مقامات کره ای و کارشناسان بازار در جهان که به دقت آسیب های احتمالی ناشی از بحران املاک را در جهان رصد می کنند، امیدوارند که تأثیرات آن بر اقتصاد کره جنوبی محدود باشد و به تفاوت های اساسی در سیستم های بانکی و مالی چین با سایر بازارهای سرمایه داری پیشرفته اشاره می کنند.

کارشناسان بازار جهانی همچنین می گویند بانک‌های چین در نیمه اول سال جاری ثبات خود را حفظ کرده‌اند.

سئونگ یون جو، کارشناس استراتژی چین می گوید تشکیل پرونده ورشکستگی از سوی شرکت اِوِرگِراند و همچنین شرکت کانتری گاردن یکی دیگر از شرکتهای ملک در چین تا حد زیادی به این شرکتها محدود می‌شود که ریسک‌های آنها قبلاً توسط بازار در سال‌های گذشته شناخته و پیش‌بینی شده بود.

علاوه بر این، این تحلیلگران بر این باورند که آخرین شاخص های اقتصاد چین پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود در اواخر سال گذشته، نشان می دهد که اقتصاد این کشور وارد مرحله بهبودی شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به تفاوت‌های اساسی سیستم بانکی چین با سایر بازارهای سرمایه‌داری، بعید نیست که این مساله به کل سیستم مالی در جهان سرایت کند.

درست است که بحران کنونی کانتری گاردن می تواند تا حدودی مرحله بهبود اقتصاد چین، به ویژه تقاضای داخلی در بازار املاک و سطح درآمد خانوارها را کند کند، اما احتمال بسیار کمی وجود دارد که این مساله بحران سیستم مالی کشور را به چالش بکشد
بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود تاثیرات بحران ملک در چین بر سایر شرکتها در این کشور محدود باشد.


نگرانی کره جنوبی از بروز تاثیرات بحران ملک در چین بر اقتصاد این کشور

این تحلیلگر چینی می گوید، تشکیل پرونده ورشکستگی اِوِرگِراند در ایالات متحده به عنوان تلاش این شرکت برای تاخیر بیشتر در پرداخت سود به طلبکاران خارجی و در عین حال محافظت از دارایی های خود در خارج از کشورصورت گرفته است.
نظر این تحلیلگر تا حد زیادی با دیدگاههای سایر کارشناسان بازار که بر اقتصاد چین تمرکز دارند، مشترک است.

به اعتقاد هان جی یونگ، یکی از کارشناسان ملک در چین، بنظر نمی رسد بحران ملک در کره جنوبی بتواند به یک تهدید سیستماتیک برای بازارهای مالی کره جنوبی تبدیل شود، اگرچه می‌تواند یک بار روانی را برای بازارهای سهام محلی ایجاد کند.

شمار دیگری از کارشناسان ملک در چین نیز می گویند این تسری بحران ملک در چین به خارج از مرزهای این کشور و تاثیر آن بر اقتصاد کره جنوبی بسیار دور از ذهن است. بنابر این بحران املاک و مستغلات چین به یک وضعیت غیرقابل کنترل گسترش نخواهد یافت.

کیم سو یانگ، نایب رئیس کمیسیون خدمات مالی تنظیم کننده ارشد مالی کره جنوبی نیز چنین دیدگاهی را دارد. به باور این مقام ارشد خدمات مالی در کره جنوبی احتمال تاثیر بحران ملک چین بر کره جنوبی بسیار اندک است.
به باور کیم سو یانگ بدتر شدن چشم انداز جهانی املاک و مستغلات می تواند بر اقتصاد واقعی کره جنوبی تأثیر منفی بگذارد.

چو کیونگ هو، وزیر دارایی کره جنوبی نیز متعهد شده است از نزدیک تحولات بازار را در نظر داشته باشد و مراقب تأثیرات منفی بحران املاک چین بر اقتصاد کره باشد اگرچه او همچنین معتقد است که تأثیر آن بر اقتصاد کره محدود خواهد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha