زندانی محکوم به قصاص در سردشت از چوبه‌دار رهایی یافت

مهاباد - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به از سازش دهمین پرونده قتل استان در پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم، گفت: زندانی محکوم به قصاص در سردشت از چوبه‌دار رهایی یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی روز یکشنبه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ فردی در سردشت مرتکب قتل فردی دیگر شده بود که حکم قطعی قصاص محکوم علیه صادر و در آستانه اجرا بود.

وی افزود: به منظور اصلاح ذات البین و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم، پرونده به هیات‌های صلحی سردشت ارجاع و با تلاش این هیات‌ها، شوراهای حل اختلاف، متنفذین و پشتیبانی‌های دادگستری سردشت موضوع منجر به نتیجه شد و اولیای دم از حق خود گذشتند و بدین طریق محکوم از قصاص رهایی یافت و فرصت دوباره زندگی پیدا کرد.

عتباتی با ابراز خرسندی از این سازش گفت: امسال این دهمین سازشی قصاص نفس استان است که این بار در شهرستان سردشت رقم خورد که نشان از روح بزرگ و بخشنده اولیاء دم دارد.

ریبس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اضافه کرد: پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم به مانند سال گذشته که برکات بسیاری داشت امسال هم در استان راه افتاده و انتظار می‌رود مردم فهیم و با گذشت استان با پیوستن به این پویش فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کنند.

قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند.

تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه‌های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha