رسالت آزادگان، انتقال پیام شهدا و روایتگری برای نسل جدید است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه رسالت آزادگان، انتقال پیام شهدا و روایتگری جنگ تحمیلی به نسل جدید است، گفت: سهم آزادگان در مقایسه با هنرمندانی که در رسانه‌ها یا ساخت فیلم هستند، بیشتر است؛ زیرا که روایتگری آن‌ها سبب انعکاس اخبار و مطالب دوران دفاع مقدس به مردم می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده شامگاه یکشنبه در دیدار با جمعی از آزادگان دفاع مقدس در استان، با گرامیداشت سالروز ورود غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: دوران اسارت بخشی از دفاع مقدس است که باید توسط آزادگان روایت‌گری شود.

وی بیان کرد: قبل از اینکه دشمن بخواهد روایتی از تاریخ اسارت و جنگ تحمیلی را با انتخاب خود و براساس غرض ورزی‌ها روایت کند، شما روایتگران تاریخ اسارت از دردها، رنج‌ها و صبوری‌ها و حتی ریزترین مسائل نباید غفلت بورزید.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان تصریح کرد: دنیای غرب فیلم‌های بسیاری را توسط کمپانی‌های بزرگ هالیوودی از جنگ جهانی دوم ساخته است تا بتواند روایت خود را به تاریخ القا کند و چهره خود را به کمک رسانه در لابه‌لای تاریخ موجه سازد و تفکر خود را بر مردم جهان غالب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز کرد: اما آن چیزهایی که ما از دوران اسارت رزمندگان ثبت کرده‌ایم، بسیار اندک است و نباید به اینها بسنده کرد بلکه باید اسرار جبهه و جنگ را به مردم و نسل جوان بازگو کرد.

رسالت آزادگان، انتقال پیام شهدا و روایتگری برای نسل جدید است

وی در ادامه ضمن تجلیل از آزادگان به آن‌ها توصیه کرد: خانواده‌هایتان بر گردن شما حق دارند، چرا که در تمام سختی اسارت، تحمل سختی‌ها را برجان خریدند و یکی از ارزشمندترین کارهای شما محبت و توجه به خانواده است که پاسداشت همه سختی‌های آن دوران است.

از مجموع ۳۴۳ آزاده مربوط به استان هرمزگان تعدادی از آن‌ها به نوعی به شهادت رسیده‌اند یا به رحمت ایزدی پیوسته‌اند.

نخستین گروه آزادگان ایرانی روز ۲۶ مرداد سال ۶۹ از مرز مهران وارد خاک ایران اسلامی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha