آرشیوهای دفاع مقدس در اختیار پژوهشگران جوان قرار بگیرد

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: آرمان‌های دفاع مقدس نباید فراموش شود، بلکه آرشیوهای این دوارن پر از ایثار و افتخار باید در اختیار پژوهشگران جوان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در سالن همایش‌های ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه برگزار شد، افزود: درحالی که دفاع مقدس دنیایی از معرفت و عقلانیت است دشمنان نظام و انقلاب به دنبال معرفی غیرعقلانی، عاطفی و احساسی از این دوارن به نسل جدید ایرانی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «در دوران جنگ روایت‌ها قرار داریم» گفت: دشمنان در گذشته نتوانستند دفاع مقدس را متوقف کنند، حالا امروز بدنبال منحرف کردن فرهنگ دفاع مقدس هستند.

امام جمعه بندرعباس افزود: دشمنان سعی و تلاش می‌کنند جنبه‌های قدسی را از دفاع مقدس حذف و این دوران پرافتخار را به دفاع سکولار تنزل بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ابراز کرد: ارزش‌ها و هویت دفاع مقدس از بین نرود بلکه این دشمن است که در جنگ روایت‌ها سراغ افراد ناامید، سرخورده و مجاهدان خسته می‌رود.

وی یادآور شد: برای نوشتن تاریخ دفاع مقدس و پژوهش در این حوزه باید آرشیو دفاع مقدس در اختیار جوانان، پژوهشگران و تاریخ نویسان قرار بگیرد چراکه جوانان امروز باید بدانند در دفاع مقدس چه گذشته است.

استان‌هرمزگان دارای یکهزار و ۲۶۰ شهید، پنج‌هزار جانباز و ۳۴۰ آزاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha