سامانه مشاوره تلفنی کشاورز در استان کرمانشاه راه‌اندازی شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور ارایه مشاوره تلفنی در خصوص مسائل فنی کشاورزی، سامانه تلفن گویای کشاورزی در این استان برای نخستین بار راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

«علی چاله‌چاله» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه مشاوره تلفنی کشاورز اولین تلفن گویای بخش کشاورزی کشاورزان، دامداران، باغداران و همه بهره‌برداران بخش کشاورزی است که در کشور راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: از این پس بهره برداران می توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۸۰۰ سوالات فنی و علمی خود را مطرح و از زبان مجرب ترین کارشناسان و محققان استان، پاسخ را دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: امکانات موجود در سامانه مشاوره تلفنی کشاورز شامل انتخاب حوزه و زیر بخش مورد نظر به منظور دریافت مشاوره تلفنی، ارتباط مستقیم با محققان و کارشناسان بخش کشاورزی و امکان ضبط پیام برای طرح سوال در صورت برقرار نشدن تماس با این سامانه است.

چاله‌چاله افزود: تمامی بهره برداران می توانند با سامانه تلفنی کشاورز (۰۹۶۸۰۰ ) تماس گرفته تا در کوتاهترین زمان به سوالات فنی و علمی آنها در بخش های مختلف کشاورزی به طور رایگان پاسخ داده شود.

سامانه مشاوره تلفنی کشاورز در استان کرمانشاه راه‌اندازی شد

وی گفت: کشاورزان از طریق منوهای خودکار سامانه به کارشناس پهنه خود و یا محققین معین براساس سه گروه اصلی زراعت (زیرگروه های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک)، باغبانی (زیرگروه های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک) و دام و طیور و آبزیان (زیرگروه های دام سنگین، دام سبک، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم) متصل می شوند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha