طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کرمانشاه با جدیت پیگیری می شود

کرمانشاه – ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کرمانشاه در جهت حفظ و ارتقای امنیت غذایی جامعه و تقویت معیشت روستاییان با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، «علی چاله چاله» عصر یکشنبه در جلسه طرح جهش تولید در دیمزارها با اشاره به اهمیت اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها از دستاوردها و تلاش مجموعه همکاران و کارشناسان در این طرح قدردانی کرد.

او با بیان اینکه عمده مزارع استان کرمانشاه دیم خیز است، افزود: هدف اصلی از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها مدیریت اصولی مزارع با علم روز جهت افزایش تولید می باشد تا بتوان شاهد شرایط بهتری در مزارع دیم در خصوص مدیریت مزرعه و رشد تولید داشته باشیم.

چاله چاله گفت: اگر مزارع دیم با علم روز مدیریت نشود با شرایط بدتری از شرایط خشکسالی در مزارع مواجه خواهیم شد ،چرا که عدم مدیریت مزارع منجر به از بین رفتن منابع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در اجرای طرح های ملی در حوزه کشاورزی همواره استان کرمانشاه جز استانهای برتر و پیش رو بوده تصریح کرد: با پیگیری اقدامات و فعالیتها در این طرح امیدواریم در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها هم در کشور پیشرو باشیم.

طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کرمانشاه با جدیت پیگیری می شود

چاله چاله از طرح جهش تولید در دیمزارها بعنوان طرحی در جهت کمک به تثبیت اشتغال در حوزه کشاورزی یاد کرد و گفت: اگر مزارع کم بازده دیم اصلاح گردد و تولیدات آنها مناسب شود می توان اشتغال را در روستاها تثبیت نمود.

چاله چاله سپس با بیان اینکه آمار واقعی در پهنه ها و عرصه های کشاورزی قدمی بزرگ جهت برنامه ریزی تحقق اهداف بخش کشاورزی به حساب می آید تصریح کرد: با همکاری شرکت "فضا کاوه" آمار سطوح و عرصه های کشاورزی در حال اجراست و قطعا مدیریت هوشمند آمار کشاورزی در آینده ما را در برنامه ریزی های این عرصه کمک خواهد کرد.

وی سپس از مدیران جهاد شهرستانها درخواست کرد اطلاعات و آمار را بموقع در اختیار شبکه اطلاع رسانی طرح جهش تولید در دیمزارها قرار دهند.

مستندسازی اقدامات و فعالیت های ستاد جهش تولید در دیمزارها و بهره گیری مناسب از تامین تجهیزات و امکانات طرح از جمله مواردی بود که در پایان این جلسه مورد تاکید مهندس چاله چاله قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha