برنامه‌های چهارمحال و بختیاری برای اربعین حسینی

شهرکرد- ایرنا- دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری برای ارائه خدمت بهتر و تسریع در خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان، برنامه‌های مختلفی را در آستانه این حرکت بزرگ تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایرنا، از اعزام تیم‌های بهداشت و درمان، اختصاص ناوگان حمل و نقل تا مرز، ایجاد محدودیت‌های ترافیکی و برنامه‌های فرهنگی تا فراهم کردن اعزام زائران، از جمله اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی است.

حضور امدادگران استان برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام کاروان بهداشت، درمان و امداد و نجات اربعین حسینی از این استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

مسعود مثنوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاروان شامل ۱۰۰ نفر از عوامل اجرایی جمعیت از جمله پزشکان و پرستاران داوطلب و همچنین امدادگران نهاد هستند که از امروز به مرز و همچنین نجف اعزام می‌شوند و تا ۱۷ شهریور مستقر خواهند شد.

وی از اعزام ۹ دستگاه خودروی سنگین و آمبولانس به مناطق مرزی و همچنین نجف اشرف از سوی جمعیت خبر داد و گفت: ۲۳ پایگاه امداد و نجات استان نیز با حضور ۱۵۵ نفر روز امدادگر تا پایان برگزاری مراسم اربعین آماده خدمت‌رسانی به کاروان‌های اعزامی از مسیرهای ارتباطی استان هستند.

توزیع کالای اساسی

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه اربعین حسینی ۸۲ تن کالای اساسی در این استان توزیع شد.

بهروز میرزایی تاکید کرد: این کالاهای اساسی شامل ۲۸ تُن آرد، ۱۸ تُن برنج، پنج تُن مُرغ، ۶ تُن گوشت قرمز، یک تُن تخم‌مُرغ، سه تُن روغن خوراکی، هفت تُن قند و ۱۴ تُن شکر است.

محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری اعلام کرد، تردد همه اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۷مردادماه تا ساعت هفت صبح روز جمعه ۱۷ شهریورماه در محور هفتگل – باغملک – ایذه- دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع است.

بهزاد عظیمی گفت: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و به منظور آرامش و حفظ سلامت مسافران محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به مرز شلمچه اعلام شده است.

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری افزود: تردد تمامی اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز جمعه۲۷ مردادماه تا ساعت هفت صبح روز جمعه۱۷ شهریورماه در محور هفتگل – باغملک – ایذه- دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشک – خرم آباد – الیگودرز – اصفهان – شهرکرد و بالعکس بعنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

وی ادامه داد: تردد همه کامیون و تریلرها نیز از ساعت هفت صبح روز جمعه مورخ سوم شهریورماه تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۷ شهریورماه در محور اهواز – خرمشهر و بالعکس ممنوع اعلام شده است.

عظیمی اظهار داشت: خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز – آبادان – خرمشهر و بالعکس تردد کنند.

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان به تبصره‌ای اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها برای اتوبوس‌های اعزامی از مبدا استان چهارمحال و بختیاری که با ارائه لیست ناوگان مربوطه به پلیس راه استان خوزستان و رعایت همه مقررات ایمنی و ترافیکی مجاز به عبور از این مسیر می‌باشند در نظر گرفته نمی‌شود.

آماده‌باش راهداران برای خدمت به زائران اربعین

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان لردگان از انجام عملیات‌های راهداری در مسیر منتهی به مرز شلمچه خبر داد.

ایمان دانیالی گفت: در شهرستان لردگان به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به مرز شلمچه به منظور سهولت در امر تردد عملیاتی از جمله نصب، تعمیر و تعویض ۱۵۰ علائم اخطاری، انتظامی و گاردیل ، تعمیر روشنایی ۲ تونل کارون ۴ و خط‌کشی محور لردگانبه خوزستان به طول ۴۵ کیلومتر انجام شد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان لردگان افزود: همچنین عملیات شست‌وشوی هزار عدد تابلو، ریزش برداری به طول ۲۰۰ متر، گشت‌های شبانه از نقاط حادثه خیز، لکه‌گیری آسفالت به طول ۴۳۵ مترمربع نیز از دیگر عملیات انجام شده توسط راهداران است.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی‌های لازم برای نصب موکب در راهدارخانه کارون ۴ انجام شده است تا در این ایام با چای و شربت از زائران پذیرایی کنیم.

دانیالی در پایان گفت: انجام این عملیات از ۲۴ مرداد ماه آغاز شده و تا برگشت زائران اربعین حسینی نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha