۲۵۱ سهمیه اعزام زائر اربعین حسینی برای چهارمحال‌وبختیاری تعیین شده است

شهرکرد - ایرنا - رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهمیه ۲۵۱ نفری اعزام زائر از این استان به مراسم اربعین حسینی در عراق گفت: سهمیه موکب داران استان نیز ۳۶ نفر تعیین شده است و در مجموع ۲۸۷ نفر در این مراسم حضور خواهند داشت.

علی کیانی روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون ۳۰۰ نفر از استان به عنوان زائر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که با توجه به سهمیه تعیین شده و الزام دریافت ۲ دز واکسن برای ورود به عراق، در مجموع ۲۵۱ زائر به همراه ۳۶ موکب دار در اربعین امسال به زیارت عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در قالب کارگروه اسکان و تغذیه ستاد اربعین، تاکنون مجوز ۲۵ موکب را دریافت کرده است، تصریح کرد: این تعداد موکب در مجموع سه قرارگاه ساماندهی شده‌اند تا در صورت فراهم شدن شرایط در سال آینده در شهرهای نجف و کربلا و همچنین مسیر مابین این شهر به ارائه خدمات به زائران بپردازند.

کیانی یادآور شد: هر قرارگاه متشکل از هفت یا هشت موکب است که به صورت متمرکز، خدمات تخصصی را  به زائران ارائه خواهد کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امکان ارسال تجهیزات به قرارگاه‌ها در مراسم اربعین حسینی امسال به دلیل بسته بودن مرزهای زمینی وجود ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر امکانات مناسبی در قرارگاه‌های استانی واقع در عراق موجود است که تلاش می شود پس از پایان مراسم و ارائه خدمات به زائران، این امکانات به کشور بازگردانده شود تا در مواقع ضروری در اختیار هم‌وطنان قرار گیرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های دیگر ستاد عتبات عالیات استان اشاره کرد و گفت: کمک‌های مردمی در ۶ محور در حال جمع‌آوری است و در شهرستان سامان نیز طرح برکت برای جمع‌آوری محصولات دامی، باغی و زراعی به‌ منظور ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در تل زینبیه اجرا می شود.

کیانی افزود: با اجرای طرح برکت در سال گذشته اهالی چهار روستا در شهرستان سامان، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای بازسازی عتبات اهدا کردند که با توجه به استقبال عمومی از این طرح، هم‌اکنون طرح برکت به عنوان یک طرح ابتکاری در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، در اربعین حسینی امسال با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی امکان تشرف به عتبات عالیات تنها از طریق سفر هوایی مقدور است و زائران باید گواهی نتیجه منفی آزمایش PCR خود را نیز به همراه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha